Thursday 25 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۱۰/۱۱   قدرتمند بودن ایران در ۴ مولفه/ دشمن دولت سیزدهم را نشان گرفته است

قدرتمند بودن ایران در ۴ مولفه/ دشمن دولت سیزدهم را نشان گرفته است

حجت الاسلام راجی گفت: ایران در چهار مولفه «اقتدار» یعنی نظامی، امنیت، تاثیرگذاری بر تحولات بین المللی و علم دارای قدرت است چرا که این بخش ها زیر نظر ولایت فقیه قرار دارد و متاسفانه ایران در بحث فرهنگ، اقتصاد و جمعیت از وضعیت خوبی برخوردار نیست.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه، حجت الاسلام سیدمحمدحسین راجی شامگاه شنبه (۱۰ دی) در همایش بصیرت و گفتمان انقلابی در شهرستان بشرویه اظهار داشت: یک اصطلاحی در علوم سیاسی وجود دارد که قدرت کشورها را بر اساس آن بررسی می کنند و آن اصطلاح پاور است.

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء بیان کرد: این اصلاح هفت مصداق از جمله قدرت نظامی دارد و متاسفانه بودجه نظامی کشور بسیار پایین و تنها ۱۲ میلیارد دلار است در حالی که عربستان ۵۰ میلیارد دلار، ژاپن ۴۸ میلیارد و آمریکا ۸۰۰ میلیارد دلار است.  

وی با بیان اينکه آمریکا تصمیم گرفت تا در سال ۲۰۰۲ به ایران حمله کند، افزود: گروهی موافق و گروهی مخالف بودند و در این راستا رزمایشی واقعی و شبیه سازی با هوش مصنوعی راه انداختند و پنتاگون ۲۰ سال پیش اعتراف کرده که این جنگ در سومین روز به نفع ایران تمام می شود.  

حجت الاسلام راجی گفت: با وجود اینکه بودجه نظامی بالا نیست اما به شدت ایران در زمینه نظامی قوی است و منطقه خاورمیانه، دژ مستحکم جمهوری اسلامی ایران است.  

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با بیان اینکه دومین مولفه اقتدار بحث امنیت داخلی است، افزود: ۴۰ سال پیش ایران ناامن ترین کشور در منطقه بود و مغزهای متفکر بسیاری ترور می شدند و امروز ایران به امن ترین کشور در ناامن ترین نقطه دنیا تبدیل شده است.  

وی به سومین مولفه اقتدار اشاره کرد و گفت: تاثیرگذاری بر تحولات بین المللی سومین مولفه اقتدار است و ایران امروز به عنوان هفتمین قدرت بزرگ دنیا در این زمینه محسوب می شود.  

حجت‌الاسلام راجی ادامه داد: چهارمین مولفه به بحث علم تعلق دارد و هر کشوری که به علم دست پیدا کرده دست برتر را در دنیا داشته است.  

وی در ادامه بیان کرد: ۲۵ سال پیش ایران تنها سه درصد از تولید علم منطقه را داشته اما اکنون ۳۳ درصد از تولید علم در منطقه را به خود اختصاص داده است.  

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با اشاره به اینکه اقتصاد، پنجمین مولفه اقتدار است، ادامه داد: متاسفانه اقتصاد کشور بیمار است و در بحث اقتصادی ضعیف هستیم.   حجت الاسلام راجی در ادامه گفت: از سال ۹۲ به بعد فقر در کشور افزایش پیدا کرد و مشکلات اقتصادی زیاد است اما دولت سیزدهم با تلاش خود به دنبال حل مشکلات به صورت زیربنایی است.  

وی با تاکید بر اینکه دشمن، دولت سیزدهم را نشان گرفته است، افزود: هر چه دشمن گفت برعکس آن عمل کنید بدانید که دشمن هیچ گاه خیر و صلاح مردم ایران را نخواسته است و به حرف دشمن اعتماد نکنید.  

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء در ادامه عنوان کرد: ششمین مظهر اقتدار به فرهنگ تعلق دارد اما متاسفانه نتوانسته ایم فرهنگ واقعی اسلامی را به نسل جوان منتقل کنیم.  

حجت الاسلام راجی با بیان اینکه هفتمین مظهر اقتدار بحث نیروی انسانی است، ادامه داد: متاسفانه در بحث جمعیت وضعیت بحرانی دارد و امروز ایران به ۱.۶ دهم زیر خط بقا رسیده است و تنها چند سال فرصت داریم؛ اگر فکری نشود نابود خواهیم شد و باید یک فکر اثرگذار برای جمعیت کشور گرفته شود.  

مدیر اندیشکده راهبردی سعداء با اشاره به اینکه ایران در چهار مظهر اقتدار، قوی است، افزود: ایران در چهار بخش نظامی، امنیت، تاثیرگذاری بر تحولات بین المللی و علم، قدرتمند است به این دلیل که این چهار مورد زیر نظر ولایت فقیه است.  

حجت الاسلام راجی ادامه داد: دشمن می گوید که دین از سیاست باید جدا باشد در حالی که هر جا دین با سیاست همراه بود ما موفق بودیم و جایی که تفکر ضداسلامی و اختلافی به وجود آمد به مشکل برخورد کردیم.   وی در پایان بیان کرد: جایی که تفکر انقلابی باشد پیچیده ترین موشک ها ساخته می شود و هر جا به تفکر اسلام و انقلاب عمل کردیم به موفقیت دست یافتیم.


قدرتمند بودن ایران در ۴ مولفه/ دشمن دولت سیزدهم را نشان گرفته است قدرتمند بودن ایران در ۴ مولفه/ دشمن دولت سیزدهم را نشان گرفته است قدرتمند بودن ایران در ۴ مولفه/ دشمن دولت سیزدهم را نشان گرفته است قدرتمند بودن ایران در ۴ مولفه/ دشمن دولت سیزدهم را نشان گرفته است قدرتمند بودن ایران در ۴ مولفه/ دشمن دولت سیزدهم را نشان گرفته است

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 88 بار