Tuesday 21 May 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۱/۱۰/۰۴   معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ فعالیت ۴۸۰ مبلغ در نقاط مختلف خراسان جنوبی طی ایام فاطمیه

فعالیت ۴۸۰ مبلغ در نقاط مختلف خراسان جنوبی طی ایام فاطمیه

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: ۴۸۰ مبلغ بومی و غیر بومی در شهرها و روستاهای خراسان جنوبی طی ایام فاطمیه فعالیت تبلیغی دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت الاسلام محمد قناعت، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی  اظهار کرد: در ایام شهادت بانوی دوعالم حضرت فاطمه (س)، ۴۸۰ نفر مبلغ بومی اعم از مقیم و غیر مقیم در شهرها، بخش‌ها و روستاها در قالب گروهی و انفرادی فعالیت تبلیغی دارند.

معاون فرهنگی، آموزشی پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: برگزاری نماز جماعت، وعظ و خطابه، بیان احکام، تبیین فرمایشات مقام معظم رهبری در نامگذاری سال، برگزاری مراسم سوگواری حضرت زهرا، سخنرانی پیرامون سیره و روش اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه حضرت زهرا و تبیین جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه از جمله برنامه‌های فرهنگی واعظین در این ایام است.

حجت الاسلام قناعت افزود: حجاب و عفاف، فرهنگ ایثار و شهادت، بصیرت بخشی و آگاهی به جامعه، تاکید بر لزوم جایگاه مادری و افزایش جمعیت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، اقتصاد مقاومتی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ و تحکیم خانواده از دیگر موضوعات مدنظر مبلغین در این ایام است.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای بانوان در این ایام در نظر گرفته شده است، گفت: اجتماع دختران سلیمانی و پیشرو در فاطمیه، تجدیدعهد و بیعت با شهدا در پنجشنبه اول دی ماه ساعت ۹ صبح کهف الشهدا از مهمترین برنامه‌های ویژه بانوان است.

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ادامه داد: فراخوان تولید محتوای فاطمیه با عنوان خبرنگار محله با اهدا جوایز در ولادت حضرت فاطمه (س)، همکاری و مشارکت در همایش بانوان فاطمی در حسینیه جماران، اعزام مبلغه و تبیین گری در محافل و مجامع بانوان بر اساس اعلام نیاز صورت می‌گیرد.

حجت الاسلام قناعت گفت: تشکیل قرارگاه خانه‌ی مادری در خراسان جنوبی و ترویج برگزاری روضه‌های خانگی نیز در ایام شهادت حضرت زهرا (س) پیگیری می‌شود.

وی اظهار کرد: برگزاری گردهمایی توجیهی برای هیئت‌های مذهبی و مداحان در همه شهرستان‌ها، برگزاری مراسم عزاداری در هیئت‌های مذهبی، برگزاری طرح حماسه هیئت در همه شهرستان‌ها و جمع آوری ۱۰ رویداد برتر در استان و انتخاب دو طرح ویژه برای اجرا و تجمع فاطمیون با حضور شهدای گمنام در خراسان جنوبی هم از برنامه‌های تشکیل‌های دینی برای ایام فاطمیه است.


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بیرجند
بازدید : 66 بار