Thursday 28 Mar 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۱۰/۰۳   وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند

وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی حضور شهید گمنام در دبیرستان صدرای ولایت بیرجند را نشان عهد دختران این دبیرستان با شهدا و فاطمه زهراء (س) برای حفظ چادرشان توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در مراسم استقبال از شهید گمنام که در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند برگزار شد گفت: مکتب نورانی اهل‌بیت علیهم‌السلام برای عالم بشریت یک مکتب نجات‌بخش است و نجات انسان‌ها غیرازاین مسیر در جای دیگری میسر نیست و از زمان‌های خیلی دور خیلی از اندیشه‌ها آمده‌اند و به‌حساب خود انسان‌ها را راهنمایی کردند و اندیشه خودشان را به نمایش گذاشتند ولی بعد از مدت کوتاهی کهنه شدند و از بین رفتند اما اندیشه‌ای و آن تمدن اسلامی که از روز ظهورش و از ابتدای بعثت آغازشده است، روز‌به‌روز توسعه پیداکرده و رشد پیداکرده است و این اندیشه دارد عالم‌گیر می‌شود و دشمن هم خوب این اندیشه را شناخته است چراکه هرچه حمله دشمن بیشتر باشد، بدانید که کار ما باارزش‌تر است چراکه اگر این اندیشه ارزش نداشته باشد دشمن برای آن هزینه نمی‌کند ولی مسیری که ارزش زیادی دارد دشمن آنجا را هدف قرار می‌دهد چراکه می‌داند این قطاری که حرکت کرده است از آغاز بعثت و از شعب عربستان شروع شد و آغاز شد، دارد عالم‌گیر می‌شود و به عالم نفوذ پیدا می‌کند لذا دشمن تمام‌قد دارد کار می‌کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان اینکه اگر این نسیم فاطمی و علوی به عالم برسد، فراگیر می‌شود و همه را جذب خود خواهد کرد، گفت: روزی که علامه زکزاکی از نیجریه به ایران آمد در نیجریه ۶ خانواده شیعه داشتیم ولی امروز ۲۵ میلیون پیرو مکتب نورانی اهل‌بیت علیه‌السلام در نیجریه داریم لذا دشمن با واقف بودن به این مطلب کار می‌کند و می‌داند چه اتفاقی دارد می‌افتد چراکه این مسیر، مسیر اهل‌بیت علیه‌السلام و مسیر ارزش‌هاست نه مسیر کثیفی‌ها.

وی با اشاره به اینکه زندگی در غرب را مطالعه کنید و ببینید چه خبر است، افزود: امروز در غرب چه خبر است؟ جز کثیفی اخلاقی و فرهنگی و زشتی مشاهده می‌کنیم؟ آیا جز این است که می‌بینیم آدم‌های به‌ظاهر با چهره انسان غالباً گرفتار ناهنجاری‌ها و آسیب‌های حیوانی شده‌اند؟ اما زندگی در اسلام را نگاه کنید. در اسلام شما چیزی پیدا نمی‌کنید که به ضررانسان باشد. همه‌اش زیبایی است و برای رسیدن به کمال انسان است.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: بروید اندیشهی آن‌هایی که شعار زندگی آزادی را می‌دهند را مطالعه کنید و ببینید آیا استحکام خانواده و زندگی‌شان با اندیشهای که دارند حفظ می‌شود؟ آیا با آزادی‌هایی که آن‌ها دنبالش هستند زندگی حفظ می‌شود؟ آزادی به نظر آن‌ها این است که در جلوی دوربین‌ها بدن خود را به نمایش بگذارند و نام آن را آزادی بگذارند درحالی‌که حیوان هم از این نوع کارها عبا دارد و حیا می‌کند و بعضی از حیوان‌ها از برخی از انسان‌ها باحیاترند.

وی بابیان اینکه 40% بچه‌های غرب تک والدین‌اند، گفت: زندگی در برهنگی حفظ می‌شود و یا در هوای چادر حفظ می‌شود؟ این‌ها مسائل سختی نیست که انسان بخواهد آن را به‌سختی حل کند و هر انسانی آن را متوجه می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: این‌همه حمله و هجمه که به فرهنگ ما انجام می‌دهند و هرچه توان داشته‌اند به کار گرفته‌اند، نشان از این است که ما نیز مواجهه با جنگ احزاب هستیم و جنگ احزابی که قابل‌مقایسه با جنگ احزاب دوران پیامبر نیست. در آن دوران از هرجایی به مدینه حمله کردند و در خیالشان تصرف مدینه بود و اینکه به اسلام خاتمه بدهند. امروز هم به همین خیال‌اند ولی امروز جنگ خیلی فرق می‌کند و ابزار آن بسیار متفاوت است از تمام امکانات و ابزاری که در دست دارند استفاده کردند که متأسفانه خیلی‌ها را اسیر خودکرده است و بسیاری درگیر حمله سایبری دشمن شده‌اند و ما هم اگر حواسمان جمع نباشد شاید درگیر شویم. لذا باید بسیار مطالعه کنید و با علم به اینکه برای چه شخصیت‌های بزرگی نوکری می‌کنیم و این‌که یک خانم ۱۸ ساله چقدر می‌تواند نفوذ داشته باشد و چطور شده که اندیشه این بانوی بزرگوار عالم‌گیر شده و سیده نساء العالمین است و از پدرش آن رسیده است که ایشان سیده نساء العالمین است من الاولین و الاخرین؛ و آیا این شخصیت می‌تواند برای یک دختر مسلمان یک الگو باشد یا آن آدمی که خود را جلوی دوربین‌ها برهنه می‌کند و آن شخصی که نه حرمت پدر مادر را و نه حرمت فرزند و همسر را نگه می‌دارد.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: اندیشه فاطمی و علوی اگر در دنیا جایگاهش را پیدا کند دنیا مدینه فاضله خواهد شد و دنیا پر از نور و زیبایی خواهد شد. فاطمه‌ای که فخر عالم هستی است و یکی از چهار زن بهشتی است و حتی مقامش از این چهار زن نیز بالاتر است چراکه در دامن پدری رشد پیداکرده است خداوند می‌فرمایند اگر تو نبودی افلاک را خلق نکرده بودم و اگر علی نبود تو را کرده بودم و اگر فاطمه نمی‌بود هردوی شمارا خلق نمی‌کردم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به شخصیت والای شهیدان گمنام گفت: شما امروز مهمان خاصی دارید و این مهمان خاص و این شهید در آن تابوت شاید چند تکه استخوان بیشتر نباشد ولی میدانید که این‌ها برای چه رفتند؟ این‌ها برای حفظ امنیت رفتند و برای حفظ اندیشه فاطمی رفتند و برای حفظ قرآن رفتند شهدا برای حفظ ناموسشان رفته‌اند که خیلی‌ها سعی می‌کنند آن را به تاراج ببرند.

وی افزود: مردم در سراسر ایران اسلامی ۴۰۰ شهید گمنام تقدیم کردند که به‌ظاهر آن‌ها گمنام‌اند درحالی‌که ماه گم‌شده‌ایم. آن‌ها کسانی بودند که سربندشان فاطمه زهرا بوده است و رمز عملیاتشان یا زهرا بوده است انس شان با فاطمه زهرا بوده است و به حضرت زهرا و فرزندانشان اقتدا کردند و شهید شدند.

حجت‌الاسلام رضایی تصریح کرد: امروز از این مهمانان خود پذیرایی کنید تا بعداً شرمنده‌شان نشویم و پذیرایی شما از این شهدا فقط این نیست که برایشان صرفاً قیام کنید و بایستید بلکه باید با این‌ها بیعت ببندید و به آن‌ها قول بدهید که شما که جانتان را دادید تا امروز ما در امنیت باشیم و امروز ما اسیر در چنگ داعشی‌های کثیفی که سه هزار زن ایزدی را به‌عنوان کنیز و برده فروختند نشویم؛ و بلند بگویید که ما قول می‌دهیم که تا وقتی زنده‌ایم از این چادر و روسری خود حفاظت می‌کنیم و باید این قراردادها را با شهید ببندیم و عهد ببندیم تا آخر درراه آن‌ها باقی می‌مانیم.


وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند وداع با شهید گمنام در دبیرستان علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت بیرجند

بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 108 بار