Thursday 25 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۱۰/۰۱   تشییع جنازه نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) در طبس

تشییع جنازه نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) در طبس

تشییع جنازه نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) در شهر طبس برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت الاسلام رضا بهشتی فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان طبس درجلسه برنامه ریزی تشییع جنازه نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) که با حضور حجت الاسلام محمدی؛ امام جمعه شهرستان طبس، حقانی؛ معاون سیاسی امنیتی فرمانداری ویژه و جمعی از مسئولین ادارات و نهادها در محل دفتر امام جمعه طبس برگزار شد ضمن عرض تسلیت ایام شهادت  حضرت زهرا (س) گفت: گرامی می داریم یاد و خاطره حجت الاسلام مهاجریان امام جمعه فقید شهرستان که جهت تکریم و  احیای مراسمات دهه فاطمیه خصوصا تشییع نمادین حضرت فاطمه (س) در شهرستان تلاش کردند. به همین منظور انتظار است که تمامی مردم و مسئولین امسال هم مانند گذشته جهت برگزاری هرچه با شکوهتر مراسم شهادت و تشییع نمادین حضرت زهرا (س)  پای کار باشند.

حجت الاسلام بهشتی فر با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) گفت: از احادیثی که  بین شیعه و سنی به صورت متواتر نقل شده و از احادیث صحیح است این است که  رسول خدا (ص ) خطاب به دخترشان حضرت زهرا (س) می فرماید: « إِنَّ اللَّهَ یغْضَبُ لِغَضَبِكِ وَ یرْضَى لِرِضَاكِ، «همانا خداوند خشمگین و ناراحت می شود به خشم و ناراحتی تو، و رضایت دارد به خشنودی و رضایت تو» .

وی گفت: حضرت فاطمه (س) شهیده راه ولایت است ؛ و امروز تقویت جایگاه ولایت باعث خشنودی حضرت زهرا (س) است.

در ادامه حجت الاسلام محمدی امام جمعه شهرستان طبس ضمن عرض تسلیت ایام فاطمیه از حضور مسئولین و مدعوین در جلسه تشکر کردند و فرمودند: انشاء الله هر کسی که به هر نحوی جهت تبیین معارف فاطمی قدم برمیدارد مورد شفاعت حضرت زهرا (س) قرار بگیرد.

لازم به ذکر است مراسم تشییع نمادین حضرت زهرا (س) همه ساله همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه (س) با حضور گسترده مردم ولایتمدار شهر طبس از محل هیئت فاطمی شهر به سمت آستان مبارک حضرت حسین بن موسی الکاظم علیه السلام برگزار می شود.


تشییع جنازه نمادین حضرت فاطمه زهرا (س) در طبس

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی طبس
بازدید : 124 بار