Tuesday 23 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۹/۱۳   برگزاری نشست هیئات مذهبی طبس با موضوع «جهاد تبیین؛ یک واجب عینی و فوری»

برگزاری نشست هیئات مذهبی طبس با موضوع «جهاد تبیین؛ یک واجب عینی و فوری»

حجت‌الاسلام زنجانی در نشست هیئت‌های مذهبی طبس گفت: نقش و کارآیی هیأت‌ها در مقاطع مختلف جهت عینیت بخشیدن به جهاد تبیین، بزرگ و بسیار تأثیرگذار بوده و هست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی؛ حجت‌الاسلام  زنجانی امام‌جمعه موقت طبس در نشست هیئات مذهبی شهرستان طبس با موضوع «جهاد تبیین؛ یک واجب عینی و فوری» گفت: بعد از پیروزی انقلاب، دشمنان برای از بین بردن انقلاب اسلامی ایران وارد صحنه شدند و بعد از گذشت 43 سال هنوز ما در جنگ هستیم.  دشمنان ایران اسلامی پس از شکست در جنگ سخت، به جنگ نرم روی آوردند و فریبکاری، جنگ رسانه‌ای و تسلط بر ذهن و ادراک عمومی را در دستور کار قراردادند که اگر در این زمینه نیز مانند جنگ سخت بتوانیم خود را قدرتمند کنیم، تیر خلاص را به دشمن زده‌ایم. 

امام‌جمعه موقت طبس اظهار داشت: یکی از جنگ‌ها علیه جمهوری اسلامی جنگ اقتصادی است و  هیئت‌ها می‌توانند محملی برای آگاه‌سازی و آموزش اقتصاد مقاومتی به مردم باشند. از دیگر جنگ‌های تحمیل‌شده به انقلاب اسلامی، جنگ شناختی است. در جنگ شناختی ما مجروح زیاد دادیم. جنگ شناختی یعنی تغییر دیدگاه و تفکر افراد جامعه می‌باشد چه بسیار افرادی که گمان نمی‌کردیم ولی از قافله انقلاب و مبانی اسلام فاصله گرفتند و این‌ها مجروحین جنگ شناختی می‌باشند. میدان این جنگ از طریق اینترنت جهانی است. بدون آغاز و بدون پایان در این جنگ چه‌بسا راجع به یک موضوع و یا یک شخص آن‌قدر خبرهای دروغ  در فضای مجازی نشر می‌دهند تا دیدگاه و نظر مردم راجع به مسئولین و نظام تغییر کند.
 
وی گفت:  متأسفانه بیش از دو دهه است ما درگیر  جنگ شناختی  هستیم. در جنگ شناختی ترکش و گلوله نامرئی است و ما متوجه نمی‌شویم.ترکش و گلوله این جنگ نامرئی: شک و تردید ، بدبینی ،تغییر دیدگاه و ذهن افراد نسبت به مسئولین و حاکمیت می‌باشد.و هدف از جنگ شناختی : از بین بردن رقیب به هر روش ممکن  می‌باشد. - از بین بردن اعتماد جامعه نسبت به حاکمیت - نابودسازی سرمایه و نیروهای اجتماعی کشور می‌باشد. حال دشمن از جنگ شناختی عبور کرده و وارد جنگ ترکیبی شده است.

حجت‌الاسلام زنجانی گفت: کرونا تجدیدقوای دشمن برای جنگ ترکیبی بود. در این جنگ هر نوع ابزاری وجود دارد: ابزار سلاح ، سیاست ، دیپلماسی ، فضای مجازی ، خبررسانی جعلی، یورش فرهنگی ، مداخله در انتخابات ، ایجاد تضاد دینی . و هدف از ایجاد  جنگ ترکیبی : نهادینه کردن نارضایتی در کشور ، زنده نگه‌داشتن آشوب و ناامنی ، ایجاد آشوب حتی با روش‌های غیرانسانی (ترور ، خودزنی، تحریم دارویی ....) ، فرسایشی کردن اغتشاشات – خسته کردن و مشغول کردن مدیران و مسئولین و ایجاد مانع در مسیر پیشرفت کشور می‌باشد. نام دیگر جنگ ترکیبی جنبش بی‌سر می‌باشد جنبشی که رهبر ندارد و در اهداف دشمن پیش می‌رود.

امام‌جمعه موقت طبس افزود: برای شکست جنگ ترکیبی : همراه سازی مردم با حاکمیت ؛ جلب و رضایت مردم توسط مسئولین ؛ رفع و کاهش مشکلات جامعه ؛ اطلاع‌رسانی مستمر از پیشرفت‌ها؛ تشریح صادقانه مسائل برای اغنای افکار عمومی ؛ تقویت انسجام ملی ؛ ایجاد اتحاد بین مذاهب و قومیت‌ها لازم است.

وی در پایان گفت: نقش و کارآیی هیئت‌ها در مقاطع مختلف جهت عینیت بخشیدن به جهاد تبیین ، بزرگ و بسیار تأثیرگذار بوده و هست. در این برهه از زمان همه ما در یک کشتی نشستیم و دشمن درصدد غرق کردن کشتی انقلاب است. انشاء الله به فضل الهی و با هوشیاری و بصیرت مردم، دشمن ناکام خواهد ماند.


برگزاری نشست هیئات مذهبی طبس با موضوع «جهاد تبیین؛ یک واجب عینی و فوری» برگزاری نشست هیئات مذهبی طبس با موضوع «جهاد تبیین؛ یک واجب عینی و فوری» برگزاری نشست هیئات مذهبی طبس با موضوع «جهاد تبیین؛ یک واجب عینی و فوری» برگزاری نشست هیئات مذهبی طبس با موضوع «جهاد تبیین؛ یک واجب عینی و فوری»

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی طبس
بازدید : 81 بار