Saturday 20 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۸/۱۴   در جلسه مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی مطرح شد؛ ایجاد منابع پایدار معیشتی برای جامعه هدف/ضرورت نیاز سنجی هیئت ها

ایجاد منابع پایدار معیشتی برای جامعه هدف/ضرورت نیاز سنجی هیئت ها

شناسایی دقیق نیاز هیئت های مذهبی، ایجاد منابع پایدار معیشتی برای جامعه هدف، شیوه تعامل با خیرین و موضوع جهاد تبیین در اولین در جلسه مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی مطرح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، قاسم همت پور، معاون امور توانمندسازی بنیاد دعبل خزاعی کشور در اولین جلسه مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی در خراسان جنوبی اظهار کرد: مجمع خیرین بنیاد دعبل برای توانمند سازی و تأمین نیاز اقشار نیازمند جامعه هدف تشکیل شده است.

معاون امور توانمندسازی بنیاد دعبل خزاعی کشور بیان کرد: ما به موضوع کار خیر هم از جنبه ملی و از هم از نگاه بومی و استانی نگاه می‌کنیم.

همت پور با اشاره به اینکه کار خیر از یک مسئولیت اجتماعی سرچشمه می‌گیرد، ادامه داد: جذب خیر برای رفع نیاز اقشار محروم باید همراه با ظرافت‌هایی باشد که زمینه دل‌زدگی خیر را به وجود نیاورد.

وی با تأکید بر اینکه باید سرمایه افراد خیّر و نیاز افراد محروم را با هم تطبیق دهیم، گفت: نسخه‌ای که ما در تهران انجام می‌دهیم، نمی‌تواند برای همه استان‌ها قابل اجرا باشد.

معاون امور توانمندسازی بنیاد دعبل خُزاعی اظهار کرد: باید نیاز جامعه هدف را به خوبی شناسایی کرده و از طریق ایجاد مسئولیت اجتماعی در بین خیرین این نیازها را رفع کنیم.

همت پور با اشاره به اینکه باید منابع پایدار معیشتی چون شغل برای جامعه هدف ایجاد کنیم، ادامه داد: باید در زمینه چگونگی کمک به هیئت‌های مذهبی نیز فرهنگ سازی داشته باشیم.

نیازهای هیئت را به درستی احصاء کنیم

وی افزود: به عنوان مثال خیّر عزیز ما باید بداند که نیاز محافل مذهبی ما فقط شام و قند و چای هیئت نیست بلکه نیاز به یک سیستم صوت مناسب و یا فرش و موکت مناسب دارد.

سید محمد حسینی، نماینده بنیاد دعبل خزاعی در خراسان جنوبی با اشاره به برگزاری اولین جلسه مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی در استان گفت: در راستای اجرای برنامه‌های حمایتی از مداحان، ستایشگران اهل‌بیت (ع)، هیئت‌های مذهبی و فعالان فرهنگی مذهبی، مجمع خیرین و حامیان دفتر نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در استان در اداره کل تبلیغات اسلامی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی افزود: در مرحله اول، شورای خدمات بنیاد دعبل خزاعی استان تشکیل و سپس مجمع خیرین و حامیان دفتر نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در استان از آقایان و بانوان خیر، کار خود را آغاز و در مراحل بعدی، از ظرفیت سایر خیرین نیک‌اندیش، جهت حمایت از جامعه هدف، استفاده خواهد شد.

اهداف تشکیل بنیاد دعبل

حسینی یادآور شد: برگزاری جلسات ماهانه، برنامه‌ریزی برای تأمین مالی برنامه‌ها و مأموریت‌های ابلاغی و مصوب بنیاد دعبل خزاعی، برنامه‌های داخلی شورای خدمات استان با هدف حمایت از جامعه هدف، از اهداف تشکیل مجمع خیرین و حامیان نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی در استان است.

نماینده بنیاد دعبل خزاعی در خراسان جنوبی گفت: ظرفیت حضور خیرین نیک‌اندیش با هر توان مالی و غیرمالی و در هر حوزه‌ای، برای عضویت در مجمع خیرین و حامیان نمایندگی بنیاد دعبل خزاعی استان فراهم است.

وی افزود: لذا به همین منظور از طرف مدیرعامل بنیاد دعبل خزاعی، برای تمامی خیرین عضو مجمع استان، کارت شناسایی ویژه حامیان بیرجند صادر می‌شود.

بی معرفتی ایمانی ریشه بسیاری از آسیب‌ها

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی هم در این جلسه بیان کرد: امیدواریم با همفکری بتوانیم خدمت مطلوبی را به جامعه هدف که آبرومند در پیش خدا هستند، داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ریشه بسیاری از مشکلات از بی معرفتی سرچشمه می‌گیرد، ادامه داد: اغتشاشات و آشوب‌های اخیر در کشور نیز از همین بی معرفتی نسبت به مسائل ریشه و ضعف در ایمان می‌گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: اگر ریشه‌های معرفتی و ایمانی قوی باشد هیچگاه به مال و جان مردم آسیب نمی‌زند.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 71 بار