Friday 26 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۸/۱۴   معاون امور استان‌های بنیاد دعبل خزاعی: نقش پیر غلامان اهل بیت(ع) در جهاد تبیین/شبهات بی پاسخ نماند

نقش پیر غلامان اهل بیت(ع) در جهاد تبیین/شبهات بی پاسخ نماند

معاون امور استان های بنیاد دعبل خزاعی گفت: پیرغلامان به واسطه تجربه و درس گرفتن از محضر امام حسین (ع) نکات آموزنده ای دارند که می تواند بسیاری از سم پاشی های دشمن را خنثی کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت الاسلام میثم یعقوب پور، معاون امور استان‌های بنیاد دعبل خزاعی در دیدار با مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی و در اولین جلسه مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی در استان اظهار کرد: مجمع خیرین بنیاد دعبل خزاعی تنها به کمک‌های مقطعی نگاه نمی‌کند.

معاون امور استان‌های بنیاد دعبل خزاعی بیان کرد: در مسیر فعالیت خود به کسانی که عمری را در جلسات اهل بیت (ع) خدمت کرده و امروز در سختی‌های روزگار گرفتار شده‌اند، کمک خواهیم کرد.

کار خیر فقط اعطای بسته معیشتی نیست

معاون امور استان‌های بنیاد دعبل خزاعی با تأکید بر اینکه کار خیر تنها اعطای یک بسته معیشتی نیست، افزود: گاه نذر ما فرهنگی است که می‌تواند تأثیرات فراوانی بگذارد.

حجت الاسلام یعقوب پور با اشاره به اینکه دستگاه اباعبدالله (ع) دستگاه دستگیری از نیازمندان است، گفت: گاه پیر غلامانی داریم که در دوران زندگی خود اهل کار خیر و کمک بوده‌اند ولی امروز در گیر پیچ و خم زندگی شده‌اند.

وی یادآور شد: این پیر غلامان گاه به واسطه نورانیت و تجربه و درس گرفتن از محضر امام حسین (ع) نکات آموزنده‌ای دارند که می‌تواند بسیاری از سم پاشی های دشمن را خنثی کند.

معاون امور استان‌های بنیاد دعبل خزاعی با تأکید بر اینکه در سفرهای به استان‌ها در راستای جهاد تبیین باید به شبهات نیز پاسخ دهیم، افزود: پاسخ دادن به این سوالات خود بخشی از جهاد تبیین است.

پاسخ به یک شبهه

حجت الاسلام یعقوب پور با بیان اینکه گاه مطرح می‌کنند که مداح شناخته شده‌ای برای جلسه‌اش فلان مبلغ زیاد پول گرفته است، گفت: به راستی مگر چند درصد از جامعه مداحان اینگونه هستند؟

وی اظهار کرد: پیر غلامی را می‌شناسم که از هفت سالگی تا به امروز در هفتاد سالگی مداحی کرده و افتخار او بر این بوده که فقط و فقط برای سید الشهدا (ع) بدون دریافت حتی یک هزار تومانی مداحی کرده است.

معاون امور استان‌های بنیاد دعبل خزاعی گفت: نباید فقط چهار- پنج نفر مداحی که به گونه‌ای دیگری زندگی می‌کنند را ببینیم.

حجت الاسلام یعقوب پور اظهار کرد: به راستی چه بسیار افرادی می‌شناسیم که بدون کوچک‌ترین چشم داشتی در جلسات سید الشهدا (ع) خدمت کرده‌اند و امروز نیز علی رغم سختی‌ها و مشکلات معیشتی با عزت زندگی می‌کنند.

وی یادآور شد: اگر می‌خواهیم به جامعه هدف خود کمکی داشته باشیم باید همراه با حفظ عزت و کرامت آنان صورت گیرد.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 79 بار