Saturday 27 Apr 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۱/۰۸/۱۳   این گام‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارد

این گام‌ها حرف‌هایی برای گفتن دارد

خیابان‌های پر از نم نم باران بیرجند، امروز شاهد جمعیتی بود که هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شد؛ جمعیتی از سنین مختلف همراه و هم گام مسئولان در حالی حرکتی استوار بودند. گام‌هایی که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند؛ از وحدت، از حضور انقلابی، نفرت از استکبار و ادامه آرمان‌های انقلاب‌.

ساعت ۹ صبح بود؛ خیابان‌های بیرجند برخلاف جمعه هرهفته که در سکوت و آرامش به سر می‌برد زیر قدم‌های استوار مردم طنینی قدرتمند از وحدت را شاهد بود. دانش‌آموزان در روز جمعه از خواب بیدار شده و سرحال‌تر از همیشه در خيابان‌ها دست در دست پدر و مادرهایشان شعارهای مرگ بر فتنه‌گر سر می‌دادند.

خیابان‌های پر از نم نم باران بیرجند شاهد جمعیتی بود که هر لحظه بیشتر و بیشتر می‌شد؛ جمعیتی از سنین مختلف همراه و هم‌گام با مسئولان در حالی حرکتی استوار بودند. گام‌هایی که حرف‌های بسیاری برای گفتن دارند؛ از وحدت، از حضور انقلابی، نفرت از استکبار و ادامه آرمان‌های انقلاب‌. مسئولان نیز به حرمت استواری این مردم در طول برنامه ایستاده همراه مردم شعارهای مرگ بر فتنه‌گر سر می‌دادند و این به معنای وحدتی است که در هیچ کجای دنیا نمی‌توان آن را دید.

آنچه به کودکانم یاد می‌دهم

فاطمه جانی بانویی ۲۷ ساله که همراه کودک نوزاد و کودک دیکر ۳ ساله‌اش در راهپیمایی ۱۴ آبان شهرستان بیرجند شرکت کرده بود، در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی اظهار کرد: وظیفه ماست که برای دفاع این انقلاب و اسلام هر کاری که می‌توانیم انجام دهیم و این نشانه قدرت جمهوری اسلامی ایران است.

وی که مشغول مرتب کردن چادر دختر سه ساله‌اش بود و از طرفی مراقب بود تا نوزادش گریه نکند، ادامه داد: به کودکانم یاد خواهم داد هر لحظه پشتیبان ولایت  لایت باشند و امروز همراه فرزندانم به میدان مبارزه با استکبار آمده‌ام تا بگویم خون من و کودکانم از خون شهیدان و زائران حرم شاهچراغ رنگین‌تر نیست.

جانی با بیان اینکه پیرو ولایت فقیه بودن مهم‌ترین اصلی است که به کودکانم یاد خواهم داد، افزود: پیرو بودن به این معناست که همواره در مسیر رهبری حرکت کرده و گوش به فرمان آنان و جدا از تفکر غربی روزگار بگذرانند.

 

زن در کالبد جمهوری اسلامی معنای واقعی می‌یابد

سمیه، دانش‌آموز دهه هشتادی است که با سربند لبیک یا خامنه‌ای در راهپیمایی امروز شرکت کرده، وی در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌جنوبی می‌گوید: تمام جانم فدای رهبرم؛ امروز با این سربند به میدان حضور آمده‌ام تا به دشمن بگویم جتی سرم را در راه فرمایشات مقام معظم رهبری فدا خواهم کرد.

وی افزود: امروز زن در کالبد جمهوری اسلامی مقام والایی دارد؛ حضور امروز نشان دهنده همین امر است که زنان با تمام وجود می‌توانند نظرات خود را ابراز کرده و با هر فکر و سلیقه‌ای در جمهوری اسلامی کنار یکدیگر زندگی کنند.

وظیفه مسئولان در شرایط فعلی

حجت الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز به ایکنا گفت: دشمنان از ابتدای انقلاب هیچ گاه آرام نبوده و همواره به فکر دشمنی بوده‌اند؛ اکنون نیز با ایجاد فتنه به دنبال سنگ اندازی در مسیر آرمان‌های انقلاب است.

وی افزود: فتنه‌ها دوباره جمع خواهد شد و مردم دوباره نشان دادند که تا چه اندازه پای آرمان‌های نطام اسلامی هستند و مسئولان نیز وظیفه دارند با گره گشایی از مردم جلوی نفوذ دشمن را بگیرند.

زمان‌شناسی مردم و درسی به دشمنان

سید محمدرضا طالبی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی نیز با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان در بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مردم استان با حضور خود در راهپیمایی ۱۳ آبان نشان دادند دسیسه‌های آمریکا که با امپراطوری رسانه‌ای خود به‌راه انداخته نمی‌تواند خللی در اراده ملت ایران به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایجاد کند.

وی افزود: مردم دین‌مدار، ولایت‌مدار و انقلابی خراسان جنوبی سیزدهم آبان‌ ۱۴۰۱ با انسجام کامل و حضور پرشور و به‌موقع و زمان‌شناسی دقیق خود در راهپیمایی شرکت کردند؛ مردم در این راهپیمایی شرکت کردند تا این را به استکبار جهانی به ویژه آمریکای جهانخوار و صهیونیست اعلام کنند که ما مدافع  نظام و انقلاب خود هستیم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌جنوبی ادامه داد: تفاوت راهپیمایی ۱۳ آبان‌ با سال‌های دیگر در این است که امسال استکبار جهانی با تمام توان و قدرتش به میدان آمد که به نوعی بتواند ضربه مهلکی به زعم باطل خود به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران وارد کند.

طالبی یادآور شد: دسیسه‌های آمریکا که با امپراطوری رسانه‌ای خود به‌راه انداخته نمی‌تواند خللی در اراده مردم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایجاد کند.

راهپیمایی با قرائت قطع‌نامه بیزاری از مستکبرین به پایان رسید و مردم برای اقامه نماز روز جمعه به سمت مسجد امام حسین(ع) حرکت کردند. باران می‌بارید و نماز آغاز شد. کمی آن طرف‌تر کودکان در حال بازی بودند و این یعنی آرامش محض در محیطی سرشار از صلح.

گزارش از زهرا حمیدی


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 191 بار