Thursday 18 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۷/۲۱   مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی: ما امروز درگیر جنگ‌های نوین هستیم

ما امروز درگیر جنگ‌های نوین هستیم

حجت‌الاسلام رضایی در محفل انس با قرآن کریم که به مناسبت هفته وحدت در روستای حسین‌آباد زیرکوه برگزار شد، گفت: امروز با توجه به درگیر بودن کشور با جنگ‌های نوین، شناخت کاملی از این نوع جنگ‌ها را در جامعه تبیین کنیم.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در محفل انس با قرآن کریم که به مناسبت هفته وحدت در روستای حسین‌آباد زیرکوه با حضور پرشور مردم اهل سنت و شیعه منطقه و همچنین مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد، ضمن تبریک ایام نورانی و پر خیروبرکت ولادت باسعادت پیامبر رحمت و مهربانی‌ها و ولادت باسعادت آقا امام صادق علیه‌السلام خدمت یکایک بزرگواران حاضر در جلسه گفت: ان‌شاءالله خداوند متعال توفیق عنایت کند هر چه بیشتر دست‌آموز مکتب نورانی پیامبر عزیزمان باشیم و ان‌شاءالله با عمل به دستورات و فرمایشاتشان فردای قیامت از شفاعتشان هم بهره‌مند بشویم انشا الله.

وی ضمن تشکر از مردم عزیز و بزرگوار روستای حسین‌آباد که با حضور پرشور خودشان حقیقتاً میزبانی خوبی را انجام دادند، گفت: امید است به برت این محفل از برکات نورانی قرآن هم بهره‌مند بشوید که اگر شما دل‌هایتان قرآنی نبود این‌قدر پرشور حضور نداشتید.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: در این ایام بیش از نه محفل قرآنی برگزارشده است که یکی از بهترین محافل و پرشورترین محافل استان این محفلی است که در روستای حسن‌آباد برگزارشده است و واقعاً از خاطرات به‌یادماندنی خواهد ماند ان‌شاءالله قبول بفرماید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: در سال ۵۹ جنگ بر ما تحمیل شد و درحالی‌که هیچ‌وقت آغازگر جنگ نبودیم والان هم نیستیم ولی اگر کسی بخواهد به خاک عزیزمان و میهن عزیزمان جسارت کند اگر آن روز ۸ سال با دست‌خالی دفاع کردیم که حتی سیم‌خاردار هم نداشتیم و شرایط واقعاً سخت بود ولی مقاومت در آن سال‌ها واقعاً مثال‌زدنی و خوب بود و با مقاومت پیروز میدان شدیم، امروز شرایط کاملاً متفاوت شده است اگر دیروز دیوانه‌ای به نام صدام به خودش اجازه داد که به ما حمله کند ولی امروز اربابانشان آمریکا و رژیم صهیونیستی جرئت ندارند حتی یک موشک به سمت ما شلیک کنند .

وی افزود: ما  الاسد را زدیم و آن‌ها جرئت نکردند کاری کنند و ما آماده بودیم که اگر یک موشک می‌زدند ۴۰۰ نقطه استراتژیک آمریکا را با خاک یکسان می‌کرد و امروز ما راحت و در هر زمان که اراده کنیم می‌توانیم گنبد آهنین رژیم صهیونی را بر سرش خراب کنیم والان هم خودشان فهمیدند و دارند جمع می‌کنند می‌روند.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: امروز شرایط جنگ عوض‌شده است جوان‌های عزیز خیلی بایستی حواستان جمع باشد و درست است که فقط شما محور هستید ولی پدران و مادران شما هم باید حواسشان جمع باشد چراکه ما  امروز درگیر جنگ‌های نوین هستیم.

وی افزود: جنگ‌های امروز فرق می‌کند امروز دشمن جرئت وارد شدن به جنگ سخت را ندارد و حتی در جنگ سخت ما جلوتریم و امروز که حتی شمال عراق را زدیم حتی برنامه‌ریزی برای حمله زمینی به شمال عراق انجام‌شده بود ولی امروز گرفتار جنگ‌های نوین هستیم گرفتار جنگ شناختی جنگ هیبریدی و جنگ ترکیبی هستیم امروز گرفتار جنگ روایت‌ها هستیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در ادامه گفت: در سال ۲۰۱۵ در اجلاس مونیخ ملزومات جنگ ترکیبی را تدوین کردند و اولین بخش آن دیپلماسی بود و همین بحث‌های مذاکرات که به اسم مذاکره جلو می‌آیند ولی در آخر تحریم می‌کنند و کار خودشان را می‌کنند .

وی افزود: بخش دوم حمایت از نابسامانی‌ها و شورش‌های داخلی است این فتنه که اخیراً درگیر آن بودیم خیلی هم بد نبود چون اگر این تحرک‌ها نباشد ما خوابم خواهد برد و این فتنه‌ها باعث می‌شود که ما قوی‌تر باشیم و مردممان آماده‌تر باشند و بیشتر متوجه باشند. در فتنه اخیر هم کمتر کشوری بود که از این فتنه‌ها حمایت نکند و حتی اتاق فکر خودشان را نیز در اختیار آن‌ها قراردادند اما من روایتی از پیامبر عزیزمان را دیدم که می‌فرمایند از فتنه‌های آخرالزمان نترسید به خاطر اینکه چهره‌های نفاق را رو می‌کند در همین فتنه‌ها بسیاری از افراد لو رفتند کسانی که در تلویزیون ما برنامه اجرا می‌کردند یا در فوتبال ما بازی می‌کردند و میلیارد میلیارد پول مملکت را می‌گرفتند و حتی برخی از آن‌ها را که با همین پول، پول قمار آن‌ها را پرداخت بودیم و آن‌ها را حفظ کردیم شاید بمانند ولی از روی شکم‌سیری برخلاف ملت عمل کردند.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: آن‌ها غافل‌اند و نمی‌فهمند که این نظام و پایه‌های این نظام خون بیش از ۲۳۰ هزار شهید است و بنده عرض می‌کنم که این نظام تغییر نخواهد کرد و حتی روزی که فکر می‌کردند شاید ازنظر ظاهری این نظام مستحکم نیست هم نتوانستند کاری بکنند چراکه لطف خداوند همیشه شامل حال این ملت بوده است بااین‌همه هجمه و حمله سنگین.

وی افزود: امروز ولی‌فقیه را در کشور زیر سؤال می‌برند و به ایشان حمله می‌کنند و رأس هرم یعنی ولی‌فقیه زمان حمله می‌کنند،

نیروهای چریکی را آموزش می‌دهند،  وارد جنگ‌های اقتصادی شده‌اند و جنگ‌های سایبری.

وی با اشاره به جنگ شناختی  گفت: در اینجا چند تا از مصادیق آن را عنوان می‌کنیم که یکی از آن‌ها اعتماد زدایی از مردم است و یکی ناامید سازی جامعه و آن‌چنان القا کرده‌اند به برخی از جوانان ما که انگار هیچ پیشرفتی نداشته‌ایم درحالی‌که در همین منطقه خودمان هیچ‌چیزی نداشتیم و در این منطقه فقط یک دبستان بود و در برخی از شهرهای بزرگ هم بچه‌ها در خیمه‌ای که با حمایت مردم ایجادشده بود درس می‌خواندند ولی امروز جناب آقای مولوی از نماینده مجلس اینترنت پرسرعت می‌خواهد و زمین چمن مصنوعی که به حمدالله امروز افتتاح شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: این‌ها وظیفه تک‌تک من و شماست که به نسل جوان خودمان متذکر شویم که در این منطقه هیچ‌چیز نداشتیم ولی آلان خیلی چیزها داریم ولی به‌وسیله شبکه‌های مجازی که اکثراً در آلبانی است آن‌چنان القا می‌کنند که تمام دستاوردهای ما را زیر سؤال ببرند.و  یک‌طوری پیام‌ها را وارد می‌کنند و القا می‌کنند که برخی برای سلطنت‌طلب‌ها آغوش بازکرده‌اند درصورتی‌که  در آن زمان وقتی همین پسر شاه می‌خواست وارد مدرسه شود با هلیکوپتر  او را به مدرسه بردند اما اینجا ما حتی کیف برای رفتن به مدرسه نداشتیم شرایط در آن زمان این‌گونه بود ولی امروز این‌گونه نیست.

وی افزود: ناامید سازی جامعه مورد دیگری است که دشمن دنبال می‌کند درست است که شرایط اتصالی در جنگی که آلان داریم کمی سخت است ولی باید قبول کنیم که دارد به سمت بهتر شدن می‌رویم در یک روزی از پدربزرگ‌های خود بپرسید در همین منطقه می‌گفتند که ما ریشه گیاه می‌خوردیم و در همین‌جا یک ظرف بزرگ مسی را می‌بردیم و می‌فرستیم تا مقداری گندم بگیریم ولی آلان شاید کمی تورم باشد ولی خدا را شکر همه‌چیز داریم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: اما در مورد جنگ روایت‌ها خیلی باید حواسمان جمع باشد تا هر روایتی را نپذیریم چقدر حضرت آقا در این روزها می‌فرمایند جهاد تبیین و وظیفه ماست که برای جوانانمان این‌ها را تبیین کنیم.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 75 بار