Saturday 20 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۳۹۹/۰۲/۰۷   مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی: ابلاغ ۱۰ طرح ویژه ماه مبارک رمضان به هیئت‌ها و تشکل‌های دینی خراسان جنوبی

ابلاغ ۱۰ طرح ویژه ماه مبارک رمضان به هیئت‌ها و تشکل‌های دینی خراسان جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از ابلاغ ۱۰ طرح ویژه ماه مبارک رمضان به هیئت‌ها و تشکل‌های دینی خراسان جنوبی برای کاهش اثرات بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمدرضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی برای بهبود اوضاع جامعه و کاهش اثرات بیماری کرونا، ده طرح ارائه‌شده توسط متخصصان حوزه دین و سازمان تبلیغات اسلامی را به هیئت‌ها و تشکل‌های دینی استان جهت اجرا در منطقه تحت پوشش خود و یا به‌صورت شهرستانی و استانی، ابلاغ کرده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: یکی از این طرح‌ها، طرح «طبیب دوّار» است که نام آن از یکی از ویژگی‌های حضرت رسول (ص) اخذشده است.

حجت‌الاسلام رضایی در تشریح این طرح گفت: طبیب دوّار یکی از صفات پیامبر اکرم (ص) بود که به معنای طبیب دوره‌گرد است و در این طرح، خواهران و برادران ایمانی به‌صورت چهره به چهره با افراد گفتگو کرده و برای رفع آن‌ها اقدام می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اشاره به دیگر طرح‌ها عنوان کرد: یکی دیگر از طرح‌های ابلاغی، طرح «همدلی محله‌ای» است؛ در این طرح که در رأس آن مساجد قرار دارند، افراد مشکلات هم‌محله‌ای‌ها و منطقه خود را شناسایی و در جهت رفع آن تلاش می‌کنند، که نمونه آن ضدعفونی کردن محلات توسط جوانان است.

حجت‌الاسلام رضایی در ادامه اظهار کرد: طرح «حبیب» یکی دیگر از این طرح‌ها است و در این طرح، جوانان مؤمن و مسجدی به سراغ افراد مسن که فرزندان آنان در استان نیستند، رفته و در رفع نیاز‌های آنان مانند تهیه خرید‌های ضروری اقدام می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: طرح دیگر «باقیات‌صالحات» است که در آن اقداماتی برای یاد کردن از درگذشتگان ازجمله برگزاری مراسم ختم به‌صورت مجازی انجام می‌شود؛ در این ختم مجازی، می‌توان از سخنرانی و قرائت قرآن جهت شادی روح درگذشتگان بهره گرفت.

حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: در طرح دیگر نیز به سراغ کسبه‌ای می‌رویم که در طول سال به‌صورت نسیه به مردم اجناس موردنیاز آنان را می‌دادند و در صورت امکان با توجه به شرایط ویژه اقتصادی جامعه، این مبالغ را نسبت به محرومان و نیازمندان ببخشند که نام این طرح «کاسب مهدوی» است.

حجت‌الاسلام رضایی عنوان کرد: «طرح قرآن زنده است» در جهت تبیین مفاهیم آیات الهی، طرح «مواسات خانوادگی» و طرح «قربانی برای رفع بلا» نیز از دیگر طرح‌هایی است که به هیئت‌های مذهبی خراسان جنوبی جهت اجرا ابلاغ‌شده است که امیدواریم با اجرای صحیح این طرح‌ها در استان کم‌ترین آسیب ناشی از بیماری منحوس کرونا را داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در پایان افزود: از تشکل‌های دینی استان خواسته شد تا طرح‎های پیشنهادی خود را برای مبارزه با ویروس منحوس کرونا به این اداره کل ارسال کنند تا موردبررسی قرارگرفته و در صورت امکان آن را در استان اجرا کنیم.


بازگشت
اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی
بازدید : 811 بار