Friday 26 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۷/۰۳   خراسان‌جنوبی در سوگ رحلت پیامبر مهربانی و سبط اکبرش داغدار است

خراسان‌جنوبی در سوگ رحلت پیامبر مهربانی و سبط اکبرش داغدار است

استان خراسان‌جنوبی در سالروز رحلت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) و شهادت سبط اکبرش امام حسن مجتبی(ع) سراسر ماتم و عزا است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ، عاشقان اهل‌بیت(ع) در استان، شب گذشته و امروز با با سیاهپوش کردن سردر مساجد و بقاع متبرکه و دیگر مکانها و برگزاری مراسم عزاداری در مساجد، حسینیه‌ها و تکایا، فضای شهرها و روستاها در غم جانگداز رحلت حضرت محمد(ص) و شهادت کریم اهل‌بیت(ع) اشک ماتم ریختند.

شیفتگان  خاندان نبوت در دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی همنوا با نوحه‌سرایان به‌یاد خاتم النبیین(ص) و مظلومیت غریبانه سبط اکبرش(ع) به سوگواری پرداختند.

امروز دسته‌جات عزاداری و سینه‌زنی در اقصی نقاط استان به‌راه  افتادند و این مصیبت عظمی را به حضرت ولی‌عصر(ع) تسلیت گفتند.

مراسم محوری در آستانه شهدای باقریه بیرجند و مسجد امام حسین علیهم السلام بیرجند هم امروز میزبان عزادارانی بود که در غم رحلت آخرین فرستاده خدا(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به سوگ نشستند.

آیین سخنرانی و مداحی و قرائت قرآن، ادعیه و زیارات و به‌ویژه زیارت حضرت محمد مصطفی(ص) از راه دور از دیگر برنامه‌هایی است که دیشب و امروز در اکثر مساجد استان خراسان جنوبی برگزار شد.

همچنین پخت و توزیع نذری و چای در ایستگاه‌های صلواتی از دیگر برنامه‌هایی بود که در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در استان برگزار شد.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 62 بار