Friday 19 Apr 2024

جستجو

قرآنی ۱۳۹۹/۰۲/۰۸   رهبر انقلاب اسلامی در ارتباط زنده با مراسم انس با قرآن در اولین روز از ماه مبارک رمضان: نترسیدن از دشمن و محکم ایستادن مقابل آن از دستورهای مهم قرآن است

نترسیدن از دشمن و محکم ایستادن مقابل آن از دستورهای مهم قرآن است

در نخستین روز از ماه مبارک رمضان، بهار قرآن و موسم ضیافت الهی، مراسم انس با قرآن در مصلای تهران و ارتباط زنده تصویری با حسینیه امام خمینی(ره) با حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی برگزار شد و قاریان قرآن کریم به تلاوت آیات نور پرداختند.

به گزارش مرکز رسانه، هنر و روابط عمومی دارالقرآن الکریم به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه ای در این آیین در سخنانی ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن، به بیان مواردی از دستورهای کاربردی و سعادت‌بخش قرآن برای تنظیم قواعد و روابط فردی و جمعی زندگی انسانها پرداختند.
ایشان تنها راه نجات بشریت از ظلم، تبعیض، جنگ، ناامنی، لگدمال شدن ارزشها و حاکم شدن امنیت و سلامت و آسایش را عمل به دستورهای کاربردی قرآن دانستند و گفتند: یک دسته از دستورهای کاربردی قرآن، نحوه قاعده سازی در زندگی است. اگر این قاعده‌سازی بر مبنای قدرت و پول و شهوت باشد، انسان از زندگی واقعی و اخروی بی‌نصیب خواهد ماند اما اگر انسانها بنای زندگی خود را در دنیا براساس نیکی و حسنه قرار دهند، علاوه بر منافع دنیوی قطعاً به مقاصد واقعی و حقیقی زندگی نیز خواهند رسید.
وسیله قرار دادن نعمت های الهی همچون ثروت و قدرت برای آباد کردن زندگی انسانهای دیگر و نجات نیازمندان و نیکی به همنوعان، یکی دیگر از دستورهای کاربردی قرآن بود که رهبر انقلاب به آن اشاره کردند.


بازگشت
اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی
بازدید : 599 بار