Thursday 25 Apr 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۱/۰۵/۰۹   برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه محرم الحرام

برگزاری همایش طلایه داران تبلیغ در آستانه ماه محرم الحرام

در آستانه ماه محرم الحرام همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ با حضور حجت الاسلام رحمانی امام جمعه شهر قائن، حجت الاسلام علی پور رئيس اداره تبلیغات اسلامی، اصغری معاون سیاسی، امنیتی واجتماعی فرمانداري، روحانیون، مداحان و مسئولین هیئات مذهبی شهرستان قائنات؛ برگزار شد

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی؛ در آستانه ماه محرم الحرام همایش بزرگ طلایه داران تبلیغ با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین رحمانی امام‌جمعه شهر قائن، حجت‌الاسلام علی پور رئيس اداره تبلیغات اسلامی، علی اصغری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداري، روحانیون، مداحان و مسئولین هیئات مذهبی شهرستان قائنات؛ برگزار شد.

در این همایش حجت‌الاسلام علی پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی و تسلیت فرارسیدن ایام ماه محرم، نکات و توصیه‌هایی در جهت هرچه بهتر برگزار شدن مراسمات دهه اول محرم بیان داشت.

حجت‌الاسلام رحمانی امام‌جمعه شهر قاین نیز در این همایش با توجه به دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با مقام معظم رهبری از همه روحانیون و مرثیه‌سرایان خواست که در ایام محرم از متون معتبر استفاده نمایند.

در ادامه این جلسه علی اصغری، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداري شهرستان قاین در این همایش بابیان اینکه به فرموده امام رضا(ع) نخستین روز از ماه محرم‌الحرام، روزی است که دعای حضرت زکریا علیه‌السلام به اجابت رسید و خداوند متعال درحالی‌که زکریا سنین پیری را سپری می‌کرد فرزندی به نام "یحیی" را به او بخشید؛ افزود: روایت‌شده است: «آن كس كه در روز اول محرم روزه بدارد، خداوند دعایش را اجابت می‌کند، همان‌گونه كه دعای زكریا (علیه‌السلام) را اجابت كرد

وی با اشاره به اهداف اصلی امام حسین(ع) در قیام عاشورا، از مهم‌ترین این اهداف را تشکیل حکومت اسلامی، امربه‌معروف و نهی از منکر، ولایت‌پذیری ، حمایت از حق و مبارزه با باطل عنوان نمود و افزود: محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در شهادت حضرت امام حسین علیه‌السلام است. اين ماه يادآور دلاورمردي‌‌هاي ياران باوفاي اباعبدالله الحسين عليه‌السلام، فداكاري‌‌هاي حضرت زینب كبري سلام‌الله عليها، حضرت امام سجاد عليه‌السلام و همه‌ اسراي كاروان امام حسين عليه‌السلام است.

اصغری در بخش دیگری از سخنان خود؛ تشکیل و تقویت شورای فرهنگی در روستاها، تبلیغ در خصوص فرزندآوری و جوانی جمعیت،  تبیین و تبلیغ جاذبه‌ها و دافعه‌های برخی مسائل در مورد نحوه پوشش و حجاب و گسترش حیا و عفت در خانواده‌ها را از مسائل مورد تأکید دولت سیزدهم برشمرد و خواستار تدوین خدمات و دستاوردهای دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی گردید.

وی همچنین با اشاره به برخورداری  ۹۹ درصد جمعیت شهرستان قائنات از نعمت گاز و ۹۰ درصد برخورداری از نعمت برق، افزود: ۸۵ درصد شبکه آب‌رسانی در شهرستان اجراشده، ولی به دلیل خشک‌سالی‌ها با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی صرفه‌جویی در مصرف حامل‌های انرژی در ایام محرم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را مورد تأکید قرارداد.

اصغری در پایان به تبلیغ و تبیین کمک به ساخت آستانه‌هاي  مقدسه، برگزاری مراسمات در فضای باز و هماهنگی و همکاری با نیروهای انتظامی در خصوص مباحث ترافیکی و ... تأکید کرد


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی قاین
بازدید : 103 بار