Thursday 28 Mar 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۴/۲۹   رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت مطرح کرد؛ تربیت نسل توانمند با اجرای طرح «دختران حاج قاسم»

تربیت نسل توانمند با اجرای طرح «دختران حاج قاسم»

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا گفت: هدف رویداد دختران حاج قاسم تربیت فرماندهان جهاد تبیین و نسل توانمند و اثر گذار است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام حامد تقدیری، رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای ولایت در رویداد فرهنگی اجتماعی دختران حاج قاسم سلیمانی در خراسان جنوبی اظهار کرد: برخی زنان به واسطه فعالیت‌های اجتماعی از خانه و زندگی دست می‌کشند و برخی به واسطه خانه‌داری و همسرداری از فعالیت اجتماعی فاصله می‌گیرند که هر دو غلط و افراط و تفریط است.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور بیان‌کرد: در اسلام برای زنان سه عرصه مهم تبیین شده است که یکی از مهمترین آن‌ها عرصه تکامل و رشد معنوی است.

حجت‌الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه عرصه دوم حضور زنان عرصه‌های اجتماعی است، گفت: این فعالیت می‌تواند سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی و در واقع همه میدان‌های زندگی است.

وی با تأکید بر اینکه بخش سوم حضور و فعالیت زنان مربوط به درون خانه و خانواده و همسرداری و مادری است، بیان‌کرد: دختران ما باید ارزش‌های خود را به درستی دریابند و استعدادهای خود را کشف کنند.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور با بیان اینکه هدف رویداد دختران حاج قاسم تربیت فرماندهان جهاد تبیین است، گفت: دختران حاج قاسم باید پرشور، پرانرژی و همراه با تلاش و کوشش بوده و حرکت زندگی‌شان در مسیر قرآن باشد.

حجت‌الاسلام تقدیری با اشاره به اینکه باید هدف خود را تحصیل، درس خواندن و کنکور دادن مشخص کنیم، بیان‌کرد: در غیر این صورت در نقطه‌ای از زندگی به بن بست خواهیم رسید.

وی ادامه‌داد: اگر امروزه هدف خود را از زندگی مشخص نکنیم در سال‌های آتی زندگی با مشکل و حسرت رو به رو خواهیم شد.

رئیس سازمان مدارس علوم و معارف اسلامی صدرای کشور با اشاره به اینکه زنان و دختران جامعه مربیان حقیقی هستند، گفت: این مربیان جامعه باید با مسائل معنوی چون قرآن و نماز شب آشنایی و انس داشته باشند.

وی با اشاره به حدود ۳۶ هزار شهید دانش آموز در ایام دفاع مقدس یادآور شد: این شهدا در گام اول انقلاب تلاش و فداکاری کردند و امروزه در گام‌های بعدی انقلاب نوبت ما است.

حجت‌الاسلام تقدیری با تأکید بر اینکه رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب از جهاد تبیین به عنوان یک امر واحب فوری یاد کرده‌اند، گفت: شهید حاج قاسم سلیمانی بارها می‌گفتند من نگرانم که مباد خوابم ببرد و در گوشه‌ای برای دختری اتفاق ناگواری بیفتد و همه ما باید این حساسیت‌ها را داشته باشیم.


تربیت نسل توانمند با اجرای طرح «دختران حاج قاسم» تربیت نسل توانمند با اجرای طرح «دختران حاج قاسم» تربیت نسل توانمند با اجرای طرح «دختران حاج قاسم» تربیت نسل توانمند با اجرای طرح «دختران حاج قاسم» تربیت نسل توانمند با اجرای طرح «دختران حاج قاسم» تربیت نسل توانمند با اجرای طرح «دختران حاج قاسم»

بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 220 بار