Saturday 20 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۴/۲۵   مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ حوزوی‌ها برای تحقق تمدن اسلامی از ابزار هنر استفاده کنند و هنرنمایی کنند

حوزوی‌ها برای تحقق تمدن اسلامی از ابزار هنر استفاده کنند و هنرنمایی کنند

حجت‌الاسلام احمد رضایی در دوره آموزشی جهاد تبیین ویژه ائمه جماعات خراسان جنوبی بر استفاده حوزوی‌ها از ابزار هنر برای تحقق تمدن اسلامی تأکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در دوره آموزشی جهاد تبیین که ویژه ائمه جماعات استان در آستانه بزرگ‌ترین عید شیعیان و بزرگ‌ترین جلوه جهاد تبیین با حضور بیش از 100 نفر از مبلغین و ائمه جماعات تأثیرگذار در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار شد، ضمن تبریک دهه ولایت و امامت و آرزوی قبولی طاعات و عبادات حضار گفت: اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی ریشه در اهداف بعثت و غدیر و قیام سیدالشهدا دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی ضمن خوش‌آمد گویی به ائمه محترم جماعات تأثیرگذار در حوزه فرهنگی که جزو مبلغین و مبینین حوزه جهاد تبیین در حوزه شریعت علوی می‌باشند، گفت: برخی خواستند که این جریان‌ها را به انحراف بکشانند و اهداف این جریان را تغییر بدهند و نظام و دستاوردهای نظام را دچار تحریف کنند اما چون نقشه راه توسط بزرگان دین ترسیم‌شده است طرح آن طرح جامعی است، شاید با سنگ‌اندازی مسیر را کند بکنند اما اینکه کلاً آن را به انحراف بکشاند امکان ندارد.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: آن هدف نهایی که هم پیامبر عزیز اسلام (ص) از زمان بعثت و هم امروز انقلاب ما که عرض کردیم هدفش ریشه در بعثت دارد، ایجاد تمدن نوین اسلامی است که برای تحقق آن تمدن یک لوازمی لازم است که در فرمایشات مقام معظم رهبری مشاهده‌شده است.

وی افزود: نگاه ما باید نگاه جهانی باشد و نه محدود به جغرافیای مکان، بلکه نگاه ما باید نگاه فرا جغرافیایی باشد و یک نگاه جهانی باشد

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمن برای این است که این نظام به اهداف خود نرسد، گفت: برای تحقق تمدن نوین اسلامی، مقام معظم رهبری_مدظله‌العالی_ گام‌هایی را پیش پای همه مسلمانان و نه‌تنها پیش پای همه مسلمانان بلکه پیش پای همه انسان‌های عالم گذاشته است که گام اول برای تحقق تمدن اسلامی شکل‌گیری انقلاب اسلامی بود که اتفاق افتاد و هزینه‌های زیادی هم داشت و حضرت امام (ره) جرقه‌های آن را در سال ۴۲ زدند تا اینکه انقلاب در سال ۵۷ به پیروزی رسید و این گام اول بود که محقق شد و با همه سختی‌ها و مشکلاتی که داشت و هنوز هم گرفتار این سختی‌ها و مشکلات هستیم.

وی افزود: گام دوم برای رسیدن به تمدن اسلامی تشکیل نظام اسلامی بود که این هم هنر امام رحمة الله علیه بود و از همان آغاز امام (ره) محکم ایستادند که جمهوری اسلامی یک کلمه کم و نه یک کلمه زیاد و امام آن را تثبیت کرد و کم‌کم دارد جهانی می‌شود و در حال حاضر هم می‌بینیم که شاهد رویش‌های جدید هستیم رویش‌های جدید در انقلاب در حال گسترش است

 

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره بااینکه یک سرود با استفاده از هنر دنیا را به خود مشغول می‌کند، گفت: یکی از راه‌های تحقق تمدن استفاده از ابزار هنر است و این سرود هم از این ابزار به نحو مطلوب بهره برده و حتی رسانه‌های رژیم غاصب اسرائیل هم آن را تحلیل می‌کنند.

وی با عنوان اینکه یک هنر ظهور پیدا می‌کند و عالم‌گیر می‌شود و مردم عالم را متوجه خود می‌کند و ایجاد موج می‌کند و خیلی از آن جوانان و نوجوانان به خود جلب می‌کند گفت: حوزوی‌ها نیز باید به شکل دیگری از ابزار هنر استفاده کنند و هنرنمایی کنند تا کمکی باشد برای تحقق تمدن اسلامی.

وی گفت: مرحله سوم و گام سوم برای تحقق تمدن اسلامی، تشکیل دولت اسلامی بود و آن‌هم محقق شد و گام چهارم هم تشکیل جامعه اسلامی بود که بدون تشکیل دولت اسلامی محقق نمی‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: گام پنجم و مرحله نهایی رسیدن به تمدن اسلامی است که باید همه سعی‌مان را درراه رسیدن به آن انجام دهیم و آن‌کسی که این پنج گام را پیش ما قرار داده و لوازم و ابزار آن را هم به ما نشان داده است و باید گوش‌به‌فرمان او باشیم تا این گام‌ها بلندتر برداشته شود.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری مدظله‌العالی هم خلاءها و هم بخش‌هایی که می‌تواند کمکمان باشد تا این گام‌ها بلندتر برداشته شود را به‌صراحت بیان نموده‌اند گفت: یکی از خلأهایی که حضرت آقا توقع دارند پرکنیم و یک عامل محرک را به ما نشان می‌دهد خانواده و جوانی جمعیت است و تمدن اسلامی صرفاً با جمعیت بالا و جوان و نگاه ویژه به خانواده‌ها محقق می‌شود.

وی گفت: حضرت آقا در سال ۱۳۹۰ فرمودند که این کشور استحقاق ۱۵۰ میلیون نفر جمعیت را دارد که باید محقق شود و ولی طبق پیش‌بینی‌ها برای ۱۴۲۰ جمعیت کشور به ۹۵ میلیون نفر خواهد رسید که آمار بسیار کمی است و اگر این‌طور پیش برویم در سال ۱۴۳۰ به وضعیت خطرناک جمعیتی خواهیم رسید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه بحث جهاد تبیین و امیدآفرینی امروز یک ضرورت است ست که باید موردتوجه ویژه ائمه محترم جماعات قرار گیرد، تصریح کرد: یکی از مباحثی که روحانیون باید به آن توجه ویژه نشان دهند و روی آن مانور دهند بحث قتل نفس بودن سقط جنین است که باید موردتوجه ویژه قرارگرفته و در جامعه نهادینه شود و مورد دیگر بالا بردن شکوه و عظمت مادری و مادر بودن است که نباید در جامعه کمرنگ شود.


حوزوی‌ها برای تحقق تمدن اسلامی از ابزار هنر استفاده کنند و هنرنمایی کنند حوزوی‌ها برای تحقق تمدن اسلامی از ابزار هنر استفاده کنند و هنرنمایی کنند حوزوی‌ها برای تحقق تمدن اسلامی از ابزار هنر استفاده کنند و هنرنمایی کنند

بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 97 بار