Wednesday 24 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۴/۲۲   طی دهه امامت و ولایت؛ اجرای ۳۵ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در خراسان‌جنوبی

اجرای ۳۵ عنوان برنامه فرهنگی و مذهبی در خراسان‌جنوبی

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: در ایام دهه امامت و ولایت ۳۵ عنوان برنامه با همکاری ۴۸۵ مبلغ و تشکل‌های دینی و مذهبی در استان اجرا می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در ایام نورانی دهه ولایت و امامت و از اعیاد قربان تا غدیر ۴۸۵ نفر مبلغ بومی اعم از مقیم و غیر مقیم در شهرها، بخش‌ها و روستاها در قالب گروهی و انفرادی به فعالیت تبلیغی می‌پردازند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: این مبلغین با همکاری تشکل‌های دینی و مذهبی ۳۵ عنوان برنامه را در این ایام اجرا می‌کنند.

وی با بیان اینکه برخی از شهرستان‌های خراسان‌جنوبی هم برنامه‌های خاص و ویژه‌ای را تدارک دیده‌اند، گفت: در شهرستان فردوس در دهه امامت و ولایت و هفته عفاف و حجاب حمایت از برگزاری کارگاه‌های آموزشی تخصصی غدیر شناسی با همکاری نمایندگی بنیاد بین‌المللی غدیر را خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام رضایی گفت: همچنین ۱۰ نفر از مبلغین به مساجد سطح شهر و روستاهای شهرستان برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی در این دهه اعزام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اجرای طرح راویان غدیر، برگزاری ۵۰ جلسه جشن در شب غدیر و برگزاری ۸ جلسه محوری در بوستان‌ها را در شهرستان خضری خواهیم داشت، اظهار کرد: همچنین در شهرستان خوسف اطعام علوی به میزان ۱۵ هزار پرس، راه اندازی کاروان خودرویی در روز عید غدیر، نور افشانی در شب عید غدیر و طبخ نان صلواتی و … را خواهیم داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی گفت: برگزاری مراسم جشن ویژه دهه ولایت و امامت، تبیین سیره و روش اهل بیت عصمت (ع) در قالب سخنرانی از جمله در رابطه با ساده زیستی و زندگانی امام علی (ع)، تبیین مناسک عرفانی حج، طرح جایگاه ولایت و نقش ولی فقیه در جامعه و حجاب و عفاف از جمله برنامه‌های فرهنگی مبلغین در این دهه است.

حجت‌الاسلام رضایی ادامه داد: ضرورت بصیرت بخشی، موضوع ایثار و شهادت و آگاهی به جامعه، ضرورت بحث افزایش جمعیت، احیای امر به معروف و نهی از منکر، ابعاد مختلف اقتصاد مقاومتی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، مؤلفه‌های تحکیم خانواده، ترویج سبک زندگی اسلامی و بیان اهمیت مقابله با سبک زندگی غربی در برنامه‌های مبلغین مورد تأکید قرار خواهد گرفت.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 109 بار