Friday 26 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۴/۰۷   به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی؛ برگزاری همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور روحانیون مستقر در شهرستان قاین

برگزاری همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور روحانیون مستقر در شهرستان قاین

به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تبلیغات اسلامی، همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور روحانیون مستقر و با سخنرانی حجت‌الاسلام علی پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی؛ به مناسبت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به‌فرمان حضرت امام خمینی (ره) همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور روحانیون مستقر، طرح هجرت و هدایت و با سخنرانی حجت‌الاسلام علی پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی، حجت‌الاسلام اصفهانی امام‌جمعه سابق قاین و مهندس اصغری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری شهرستان قاینات برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی پور رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین در این همایش، بابیان این‌که مبلغین به‌عنوان مرزداران عرصه فرهنگی در سطح شهر و روستاها هستند گفت: ۱۲ خانه قرآن و ۵ موسسه قرآن در سطح شهرستان فعالیت دارند و ۶۳ مبلغ در روستاهای قاینات کار تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی را انجام می‌دهند.

وی گفت؛ در طول یک سال گذشته ۳۸۰ مبلغ در مناسبت‌های ملی _مذهبی در شهرستان سازمان‌دهی و فعالیت داشته‌اند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاین افزود: با همه هجمه‌هایی که علیه روحانیون و اسلام و انقلاب وجود دارد ولی بازهم اثرگذاری مبلغین در عرصه تبلیغ از سایر نهادها بیشتر است.

حجت‌الاسلام علی پور ادامه داد: کارهای بسیار مؤثری توسط مبلغین ما انجام می‌شود که فضای مجازی می‌تواند این اقدامات را به‌صورت گسترده انتشار دهد.

حجت‌الاسلام علی پور بیان داشت: مبلغین ما علاوه بر امامت جماعت می‌توانند زبان گویای مردم باشند و حق و حقیقت را با زبان گویا و رسا و فصیح به گوش مسئولین برسانند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین ضمن تأکید بر بیان مسائل شرعی توسط مبلغین گفت: مسائل شرعی مغفول واقع‌شده است و وظیفه شرعی و دینی است که این موضوع مدنظر روحانیون باشد.

وی بر استفاده از ظرفیت اوقات فراغت برای آموزش آموزه‌های دینی و قرآنی در روستاها تأکید کرد و گفت: فعال نمودن شورای فرهنگی روستاها با همکاری مبلغین در دستور کار قرار گیرد.

حجت‌الاسلام اصفهانی امام‌جمعه سابق شهرستان قاین در این همایش اظهار کرد: در زمان قدیم تبلیغ خیلی سخت بود و اکنون به برکت نظام و انقلاب شما روحانیون خیلی راحت و بدون دردسر تبلیغ دین می‌کنید.

وی افزود: در روستاها باید دستاورد انقلاب را برای مردم بازگو کنید هرگز مردم را ناامید نکنید.

امام‌جمعه سابق شهرستان قاین ضمن نصیحت به روحانیون گفت: شماهایی که در روستاها مشغول تبلیغ هستید با روستائیان اخلاق خوش داشته باشید و هرگز بداخلاقی و کج‌خلقی نکنید.

وی افزود: با روی باز و گشاده جواب مردم رو بدهید و در تمام ‌کارها کمک‌حال مردم باشید.

حجت‌الاسلام اصفهانی ادامه داد: اگر گاهی حرف و سخنی به شما گفته می‌شود، از حرف مردم ناراحت نشوید و فقط هدف شما خدا و کارهای مردم باشد.

اصغری معاون سیاسی اجتماعی فرماندار شهرستان قاینات در این همایش با گرامیداشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از مولودهای انقلاب اسلامی در راستای تبلیغ دین بوده و دستگاهی خدمتگزار، تسهیلگر و حمایت‌کننده جریان‌های دینی و مردمی در عرصه سنت حسنه تبلیغ دین بوده است.

وی افزود: مبلغان؛ طلایه‌داران و پرچم‌دار عرصه تبلیغ دین هستند اما این امر تکلیفی بر گردن تک‌تک آحاد جامعه اسلامی بوده و تبلیغات اسلامی نیز حامی فعالیت‌های این عرصه خواهد بود.

شایان‌ذکر است؛ در پایان این مراسم از تعدادی از مبلغان و فعالان فرهنگی تجلیل شد.

 


برگزاری همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور روحانیون مستقر در شهرستان قاین برگزاری همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور روحانیون مستقر در شهرستان قاین برگزاری همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور روحانیون مستقر در شهرستان قاین برگزاری همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور روحانیون مستقر در شهرستان قاین برگزاری همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور روحانیون مستقر در شهرستان قاین برگزاری همایش تبلیغ و اطلاع‌رسانی دینی با حضور روحانیون مستقر در شهرستان قاین

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی قاین
بازدید : 90 بار