Tuesday 16 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۳/۳۱   شبکه‌سازی تبلیغ متناسب با ذائقه مخاطب؛ در اولویت سازمان تبلیغات

شبکه‌سازی تبلیغ متناسب با ذائقه مخاطب؛ در اولویت سازمان تبلیغات

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: باید شبکه‌سازی تبلیغ در لایه‌های مختلف جامعه برای مخاطب خاص‌ و عام شکل بگیرد و در پیروزی انقلاب اسلامی ما یکی از عوامل مهم ایجاد شبکه‌های مردمی بود چرا که در این شبکه‌ها پیام امام راحل(ره) به سرعت به مردم منتقل می‌شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی، امروز ۳۱ خردادماه در نشست خبری سالروز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی  و سالروز صدور فرمان امام خمینی مبنی برتاسیس سازمان تبلیغات اسلامی  گفت: در سال گذشته ۷۰ دوره آموزش تخصصی قرآن برگزار شده که ۷۵۰ نفر در این دوره‌ها شرکت کردند، همچنین در دوره‌های حفظ عمومی قرآن کریم ۳۲ هزار و ۹۳۷ نفر در چهار سال اخیر شرکت کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در خراسان جنوبی ۶۲۹ حسینه، هزار و ۳۷۲ هیات مذهبی، ۳۸ انجمن اسلامی و ۹۶ کانون فرهنگی فعال داریم و هزار و ۵۲ روحانی بومی در سطح استان فعال هستند.

وی با بیان اینکه سازمان تبلیغات اسلامی با ۲۴ نهاد و دستگاه اجرایی تفاهم‌نامه همکاری دارد، افزود: در حال حاضر سازمان تبلیغات اسلامی به صورت میانگین به هر روحانی مستقر و همکار با سازمان ماهانه یک میلیون و ۵۰۰ تومان پرداخت می‌کند.

حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: ۳۴ موسسه قرآنی دارای مجوز، ۶۶ خانه قرآن شهری، ۱۸۴ خانه قرآن روستایی در استان فعالیت دارند و براساس طرح اهدای مدرک تخصصی، ۷۷ نفر حافظ قرآن در خراسان جنوبی داریم.

وی با اشاره به اینکه سازمان تبلیغات اسلامی یکی از رویش‌های انقلاب اسلامی ایران است که به فرمان امام راحل(ره) در تیرماه ۱۳۶۰ شکل گرفت گفت: اولویت سازمان تبلیغات اسلامی تحقق منویات مقام معظم رهبری از جمله امیدآفرینی است در همین راستا رویکرد اصلی سازمان در سال جاری جهاد تبیین است.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سال ۱۳۸۰ محورهای اساسی از جمله آموزش، تحقیق و پژوهش، نشر معارف اسلامی و انس با قرآن را برای محور فعالیت‌ سازمان تعریف کردند که باعث شکوفایی این مجموعه شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بیان کرد: در شرایط فعلی جهان تنها چیزی که باعث سعادت انسان می‌شود، تحقق اسلام ناب در سطح جهان است که این موضوع یک خلاء در سطح جهان است و تحقق اسلام ناب یکی از محورهای فعالیت‌های سازمان تبلیغات است.

حجت‌الاسلام رضایی تحقق تمدن اسلامی را مقدمه‌ای برای ظهور امام عصر(عج) دانست و افزود: گفتمان سازی در عرصه‌های مختلف فکری و فرهنگی جامعه به خصوص جهاد تبیین توسط این سازمان دنبال می‌شود.

وی یکی دیگر از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی در این دوران جدید را بحث مردمی‌سازی تبلیغ دانست و تصریح کرد: باید همه تلاش کنیم که آحاد مردم پای کار تبلیغ دین بیایند و هر فردی یک مبلغ برای دین و اسلام ناب باشد.

حجت‌الاسلام رضایی با بیان اینکه در سازمان تبلیغات به دنبال شبکه‌سازی تبلیغ هستیم، گفت: باید شبکه‌سازی تبلیغ در لایه‌های مختلف جامعه برای مخاطب خاص‌ و عام شکل بگیرد و در پیروزی انقلاب اسلامی ما یکی از عوامل مهم ایجاد شبکه‌های مردمی بود چرا که در این شبکه‌ها پیام امام راحل(ره) به سرعت به مردم منتقل می‌شد.

وی بیان کرد: امروز برای موفق شدن در عرصه تبلیغ، شبکه‌سازی بسیار مهم و ضروری است، شبکه‌سازی که تاکنون شکل گرفت کافی نیست و تا رسیدن به مطلوب فاصله داریم و تشکل‌های دینی، هیات مذهبی، شبکه مداحان، انجمن‌های اسلامی و جامعه قرآنی از جمله شبکه‌هایی هستند که در عرصه تبلیغ و فرهنگ دینی کار می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اینکه یکی از وظایف دیگر سازمان تبلیغات اسلامی، استقرار روحانی در روستای بالای ۱۰۰ خانوار است که در این راستا تاکنون ۹۷ نفر در روستاها مستقر شده‌اند، تصریح کرد: برای حضور این مبلغین ۲۳۱ خانه عالم ساخته شده و در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

 وی از راه‌اندازی سامانه شمع یعنی شبکه مبلغان و عملیات‌های تبلیغی خبرداد و گفت: این سامانه توسط سازمان تبلیغات اسلامی با هدف بهینه‌سازی شبکه تبلیغی و ارایه خدمات به مبلغان طراحی شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی افزود: یکی از مزایای این سامانه دسترسی به اطلس تبلیغی که شامل اطلاعات دقیق مناطق و نقاط تبلیغی کشور است، همچنین صدور آنلاین گواهی تبلیغی برای دیگر نهادها از دیگر مزایای استفاده از سامانه شمع است.

حجت‌الاسلام رضایی دانلود رایگان محتوای تبلیغی مورد نیاز مبلغان را یکی دیگر از مزیت‌های سامانه شمع دانست و ادامه داد: این سامانه جایگزین سامانه‌های گزارش‌دهی مبلغان قبلی می‌شوند که طلاب می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه و ثبت فعالیت‌های تبلیغی خود از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر یکی از اولویت‌های سازمان تبلیغات اسلامی حوزه بانوان است یادآور شد: باید اتفاق ویژه در بخش بانوان بیفتد معتقدیم بانوان در توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور نقش موثری دارند.

حجت‌الاسلام رضایی از تشکیل نهضت پیشرفت بانوان در خراسان جنوبی خبرداد و گفت: تشکیل تشکل‌های زنان فرهیخته در شهرستان‌ها، هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی، شناسایی و تاسیس هیات مذهبی خاص بانوان، شناسایی بانوان مداح و مرثیه خوان و در بخش جوانان شکل‌گیری طرح رویداد دختران حاج قاسم از اقدامات سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه بانوان است.

وی اظهار کرد: هیات‌های مذهبی در تمام مناسبت‌های ملی و مذهبی فعال بوده و بازوان بسیار توانمندی برای نظام اسلامی هستند و در ایام کرونا ۷۷ میلیارد تومان هیات‌های مذهبی در زمینه کمک‌های مردمی هزینه کردند.


بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 90 بار