Friday 29 Mar 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۳/۲۴   مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ برنامه‌ تبلیغات اسلامی روی ریل تحول/فعالیت‌ها عملیات محور شده است

برنامه‌ تبلیغات اسلامی روی ریل تحول/فعالیت‌ها عملیات محور شده است

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در گام دوم انقلاب برنامه های سازمان تحول پیدا کرده است، گفت: فعالیت‌ها عملیات محور شده است.

به گزارش روابط عمومی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، کمتر نهاد فرهنگی چون سازمان تبلیغات اسلامی وجود دارد که با اقشار مختلف دخیل در حوزه دین و فرهنگ از طلبه و روحانی گرفته تا مداح و حافظ قرآن و بانوان کنشگر اجتماعی که با بدنه جامعه در ارتباط هستند، تعامل داشته باشد.

از آن روحانی فعال که در روستاهای مرزی خراسان‌جنوبی چراغ کلاس‌های قرآن را روشن نگه داشته تا مداحی که جلسات بزرگ روضه سیدالشهدا (ع) در مرکز استان را میدان داری می‌کند همه و همه به نوعی سر و کارشان با مجموعه سازمان تبلیغات است که این مسئله اهمیت کار این نهاد را دو چندان کرده است.

با توجه به اینکه در آستانه یکم تیرماه، سالروز تأسیس این نهاد کارآمد و تأثیرگذار قرار داریم، پای صحبت‌های مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی نشستیم.

حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در گفت و گو با روابط عمومی استان اظهار کرد: تبلیغات اسلامی یکی از برکات انقلاب اسلامی که ابتدا در یکم تیرماه سال ۶۰ در قالب نهاد شورای عالی تبلیغات اسلامی آغاز به کار کرد و بعد از خدمات فراوانی که در حوزه فرهنگی انجام داد به نحو رسمی در فرودین ۶۸ با عنوان تبلیغات اسلامی ادامه کار داد.

شبکه قوی تبلیغ در ۴۱ سال گذشته

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اگر بگوییم که تبلیغات اسلامی یکی از مردمی‌ترین نهادهایی است که در ۴۱ سال گذشته در خدمت مردم در حوزه دین، فرهنگ و انقلاب بوده است اغراق نکرده‌ایم که چه در دوران دفاع مقدس و چه بعد از آن منشأ خیر بوده است.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اینکه شبکه‌های قوی فرهنگی مردمی، هیئت‌های مذهبی، جامعه مداحان، کانون‌های فرهنگی و تبلیغی، شبکه‌های فرهنگی قرآن و…با سازمان تبلیغات اسلامی مرتبط هستند، گفت: در گام دوم انقلاب اسلامی سازمان تبلیغات اسلامی نیز با تحولات عمیقی مواجه شده است.

وی ادامه‌داد: یکی از تحولات به وجود آمده در سازمان تبلیغات اسلامی این است که دیگر تنها مناسبت محور کار نمی‌کند بلکه بیشتر برنامه‌های آن عملیات محور است چرا که اگر فقط به مناسبت‌ها توجه کنیم برنامه‌های فرهنگی محدود به چند روز مناسبت خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: هر چند مناسبت‌های فرهنگی ظرفیت مناسبی برای برنامه‌های فرهنگی است ولی در شیوه عملیات محوری تا رسیدن به نتیجه مطلوب کار ادامه دارد.

مردمی کردن تبلیغ از تأکیدات سازمان تبلیغات است

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اینکه یکی از تأکیدات ما بر مردمی کردن بحث تبلیغ دین است، بیان کرد: هر فردی از جامعه اسلامی می‌تواند در راه تبلیغ و ترویج دین (به ویژه در مباحث عمومی) اقدامات مؤثری انجام دهد و هر کدام از اصناف با عمل به آموزه‌های دینی و داشتن اخلاق حسنه اسلامی و ترویج آن هرچند در حوزه علمیه تحصیل نکرده باشد می‌توانند یک مبلغ دین باشند.

وی گفت: همه ما در هر قشر و صنف و … که هستیم باید این سوال را از خود بپرسیم که چگونه می‌توانیم خدمتی به دین داشته باشیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اظهار کرد: در حوزه تبلیغ به معنای مصطلح آن ما روحانیون مستقر، روحانیون طرح هجرت، روحانیون طرح هدایت و بومی منطقه و سایر گروه‌های تبلیغی را داریم که چون یک زنجیره و مهره‌های تسبیح به هم وصل هستند و در نقطه نقطه ایران اسلامی و از جمله خراسان‌جنوبی خدمت می‌کنند.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به اینکه مجموع مبلغین ما در طرح هجرت، هدایت، مبلغان بومی و مستقر حدود هزار نفر هستند، بیان‌کرد: همچنین ۲۳۱ خانه عالم در خراسان‌جنوبی داریم که در برخی از آنان روحانیون مستقر ما زندگی می‌کنند و تعدادی نیز برای روحانیونی است که در ایام تبلیغ چون محرم و ماه مبارک رمضان به مناطق مختلف استان می‌آیند.

استفاده از ظرفیت فرهنگی بانوان کنشگر اجتماعی

وی با تأکید بر اینکه یکی از رویکردهای جدی سازمان تبلیغات اسلامی توجه به ظرفیت بانوان مبلغ است، گفت: سازماندهی فعالیت، شبکه‌سازی، ایجاد تشکل‌های خاص بانوان، توجه به ظرفیت بانوان کنشگر اجتماعی و … از جمله برنامه‌ها و اقدامات سازمان تبلیغات در حوزه بانوان بوده است که به ویژه در موضوعاتی چون سبک زندگی اسلامی و افزایش جمعیت فعالیت‌های چشمگیری دارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی اظهار کرد: یکی از مهمترین برنامه‌هایی که سازمان تبلیغات اسلامی به ویژه در خراسان جنوبی انجام داده است بحث تقریب مذاهب است و خوشبختانه ما در خراسان جنوبی به هیچ وجه عقاید سلفی‌گری و تکفیری را نداریم.

حجت‌الاسلام رضایی با اشاره به تعامل سازنده بین علمای شیعه و اهل سنت خراسان جنوبی و گفت و گو های مفید بین این دو قشر بیان‌کرد: افطاری‌های وحدت که در ماه رمضان برگزار می‌شود، برنامه‌های مشترک هفته وحدت و دیدار با خانواده شهدای اهل سنت همه برنامه‌هایی است که در راستای تبلیغ دین انجام می‌شود.

بهترین خاطره شیرین

وی در زمینه شیرین‌ترین خاطرات دوران تبلیغ خود نیز گفت: هر زمان که در یک جلسه در بین جوان‌ها می‌نشینم و احساس می‌کنم توانسته‌ام به یکی از شبهات در ذهن جوانان و نوجوانان پاسخ بگویم خاطره شیرینی از تبلیغ در ذهن من رقم می‌خورد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در حال حاضر هزار و ۳۷۲ هیئت مذهبی، ۸۰ کانون فرهنگی فعال، ۳۰ انجمن اسلامی، ۷۰۰ مداح، ۲۵۰ مؤسسه قرآنی و خانه قرآن در خراسان‌جنوبی فعالیت می‌کند.


برنامه‌ تبلیغات اسلامی روی ریل تحول/فعالیت‌ها عملیات محور شده است

بازگشت
روابط عمومی استان
بازدید : 112 بار