Thursday 25 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۱/۰۱/۱۴   رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه؛ ۱۲۰ مسجد شهرستان بشرویه میزبان مهمانی خدا می شوند

۱۲۰ مسجد شهرستان بشرویه میزبان مهمانی خدا می شوند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه گفت: ۱۲۰ مسجد شهرستان بشرویه میزبان مهمانی خدا می شوند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام نودهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه گفت: دهه قبل از ماه مبارک رمضان یعنی دهه پایانی ماه شعبان به‌عنوان دهه تکریم مساجد نامگذاری شده است و به همین منظور با کمک مردم به‌ویژه .جوانان، مساجد این شهرستان غبارروبی می‌شود.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی با تاکید بر اینکه دهه پایانی ماه شعبان به‌عنوان دهه تکریم و غبارروبی مساجد نامگذاری شده استT افزود: متولیان و کارگزاران مساجد در این دهه که دهه ورود به ماه میهمانی خدا است، وظیفه دارند نسبت به آماده سازی خانه های .خدا برای ماه ضیافت الهی اهتمام .داشته باشند تا زمینه حضور همه مردم به‌ویژه جوانان در مساجد و بهره برداری معنوی آنها فراهم شود.
حجت‌الاسلام نودهی حضور نیروهای فعال و پای کار مساجد در موفقیت طرح ها و برنامه های مساجد را لازم و ضروری برشمرد و خاطر نشان کرد: مساجد اهمیت فراوانی در تقوا و ملتزم بودن انسان به احکام و فرایض دینی مسلمانان دارد و با توجه به اینکه .نوجوانان و جوانان آینده سازان یک کشور محسوب می شوند و نقش مهمی در شکل گیری فرهنگ دینی جامعه دارند لذا بچه های مسجدی تاثیر بسیار زیادی در شکل گیری تمدن سازی نوین اسلامی دارند.
.وی با اشاره به جایگاه مساجد در آیات و روایات اسلامی اظهار کرد: در قرآن کریم خدمت به مسجد از مواردی نام برده شده که مورد اهتمام پیامبران الهی بوده است چنان که حضرت ابراهیم(ع) و فرزندش حضرت اسماعیل(ع) خادم خانه خدا بودند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه گفت: در ماه مبارک رمضان برنامه‌های مختلفی در مساجد اعم از اقامه نماز‌های جماعات یومیه، مراسم جزءخوانی و ترتیل‌خوانی قرآن، سخنرانی‌های مذهبی، تفسیر قرآن و کلاس‌های مختلفی در مساجد برگزار .خواهند شد.


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 132 بار