Thursday 25 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۰/۱۱/۱۰   امام جمعه شهرستان طبس؛ حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» منشاء خیرات و برکات کثیر برای همه مردم است

حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» منشاء خیرات و برکات کثیر برای همه مردم است

امام جمعه شهرستان طبس در مراسم ولادت حضرت فاطمه زهرا« سلام الله علیها» گفت: حضرت فاطمه زهرا «سلام الله علیها» منشاء خیرات و برکات کثیر برای همه مردم است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدرضا محمدی، امام‌جمعه طبس در مراسم جشن ولادت حضرت زهرا «سلام الله علیها» که در محل هیئت سادات الحسینی شهرستان بشرویه برگزار شد از حضرت فاطمه زهرا (س) به‌عنوان منشاء خیر و محور خوبی‌ها برای مردم نام برد و به تبیین شأن نزول سوره کوثر پرداخت و گفت: این بانوی بزرگوار الگوی همه انسان‌هاست که از نسل ایشان فرزندان پیامبر خاتم (ص) تداوم می‌یابد.

امام‌جمعه شهرستان طبس با اشاره به اینکه رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس و جنگ تحمیلی در بسیاری از عملیات‌ها با انس و الفتی که با قرآن کریم و اهل‌بیت عصمت و طهارت به‌ویژه حضرت زهرا (س) داشتند با توسل به ائمه اطهار (ع) و آن حضرت، بسیاری از مشکلات آن‌ها برطرف و با رمز یا فاطمه الزهرا «س» فاتح میدان نبرد علیه باطل می‌شدند تا جایی که حاج قاسم سلیمانی سردار دل‌ها بارها به این مسئله اشاره نموده که هر زمان در عملیات‌ها با مشکلی روبه‌رو می‌شدیم به حضرت فاطمه زهرا سلام‌الله علیها متوسل می‌شدیم.

حجت‌الاسلام محمدی الگوبرداری از سیره حضرت زهرا «س» در زندگی را امری ضروری دانسته و خاطرنشان کرد: حضرت فاطمه زهرا (س) الگوی یک زن کامل است و اگر بتوانیم یکی از مصادیق را که سبب آرامش خانواده است در زندگی ایجاد کنیم، می‌بینیم که از حضرت فاطمه زهرا (س) الگو گرفته و کاری در مسیر اهل‌بیت (ع) انجام داده‌ایم.

امام‌جمعه شهرستان طبس با اشاره خطبه فدکیه و اهمیت نماز در زندگی انسان تصریح کرد: نماز شکننده غرور است و خداوند متعال چون از وجود چنین عارضه و مشکلی در روان انسان به‌خوبی آگاهی دارد، برای رهایی از چنگال چنین بیماری‌ای، نماز را بر وی واجب کرد تا به کمک آن بتواند این مشکل اخلاقی را از بین ببرد و یکی از اهداف بسیار عالی و مهم در وجوب فریضه نماز، زدودن این رفتار نامطلوب در انسان است تا جایی که شیطان اولین موجودی در عالم بود که به دلیل غرور و تکبرش از درگاه خداوند رانده شد.

وی بابیان این جمله از حضرت فاطمه زهرا «سلام‌الله علیها» در خطبه فدکیه که فرموده‌اند: و طاعتنا نظاماً للملة و امامتنا اماناً للفُرقة خاطرنشان کرد: روشن است که اطاعت از اهل‌بیت (ع) سبب نظم شریعت می‌شود؛ چراکه تمام مردم اطراف محور دین جمع می‌شوند و آن محور توسط امامی که عالم‌ترین و باتقواترین و جامع همه کمالات است، تبیین می‌شود. اهل‌بیت (علیهم‌السلام) نسبت به دین از دیگران آگاه‌ترند و به حقایق قرآن آشناتر؛ زیرا علم آنان به مبدأ وحی متصل است و به‌طور طبیعی هماهنگی امور دینی در اطاعت از آنان خواهد بود.

حجت‌الاسلام محمدی با اشاره به متن توقیع «اَمَّا الْحَوادِثُ الْواقِعَةُ فَارْجِعوُا فی‌ها اِلی رُواةِ حَدیثِنا، فَاِنَّهُمْ حُجَّتی عَلَیْکُمْ وَاَنَا حُجَّةُ اللّهِ عَلَیْهِمْ» گفت: در زمان غیبت امام زمان «عج» شیعیان برای فهمیدن احکام شرعی و سایر مسائل اجتماعی، به راویان احادیث، که همان فقهای شیعه هستند، باید رجوع نمایند؛ زیرا آنان هستند که احادیث را خوب فهمیده‌اند و امام زمان «عج» حجت خدا بر ایشان است لذا اطاعت از آن‌ها واجب شرعی است.

وی در پایان ولایتمداری را یکی از ویژگی‌های بارز حضرت فاطمه زهرا «سلام‌الله علیها» دانسته و گفت: زهرای مرضیه (س) در اثبات حق و مقابله با انحراف در رهبری امت اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکرد و این امر را تکلیف خود می‌دانست به‌عنوان یک وظیفه اجتماعی در قالب‌های مختلف روی آن اهتمام و جدیّت می‌ورزید.


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 267 بار