Thursday 28 Mar 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۰/۱۱/۱۱   برگزاری جشن محوری ولادت حضرت فاطمه «س» در مسجد حضرت امیرالمومنین«علیه السلام» شهرستان بشرویه

برگزاری جشن محوری ولادت حضرت فاطمه «س» در مسجد حضرت امیرالمومنین«علیه السلام» شهرستان بشرویه

امام جماعت مسجد حضرت امیرالمومنین«علیه السلام» شهرستان بشرویه در جشن محوری ولادت حضرت فاطمه «س» گفت: حضرت فاطمه زهرا «س» الگویی بی نظیر برای همه ی زن ها و حتی مردان است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام سید مصطفی فریدونی، امام جماعت مسجد حضرت امیرالمؤمنین «علیه‌السلام» در مراسم جشنی که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهرا «سلام‌الله علیها» در آن مسجد برگزار شد، گفت: حضرت فاطمه زهرا یکی از پنج بانوی قدسی به شمار می‌رود که می‌تواند الگویی بی‌نظیر برای همه زن‌ها و حتی مردان باشد.

امام جماعت مسجد حضرت امیرالمؤمنین «علیه‌السلام» شهرستان بشرویه افزود: الگو گرفتن از زندگی حضرت زهرا «سلام‌الله علیها» به این معنا نیست که جزییات زندگی ایشان را بررسی کنیم و بخواهیم آن‌ها را با رفتارهای امروز تطبیق دهیم، چراکه اصلاً ممکن است همانند آن رفتارها در زندگی فردی پیش نیاید، و در مسیر او را به این نتیجه برساند که الگو بودن ائمه برای زندگی‌های امروز منتفی است بلکه کار درست این است که بتوانیم سبکی از زندگی ایشان را دریافت کرده که باگذشت زمان پیروی کردن از آن سبک و سیاق، امکان‌پذیر باشد.

حجت‌الاسلام فریدونی امام شناسی را یکی از ویژگی‌های آن حضرت دانسته و خاطرنشان کرد: ایشان علاوه بر اینکه پدر را تنها نگذاشت، در زمان امامت حضرت علی، همراه ایشان بود و حضرت فاطمه زهرا «سلام‌الله علیها» در خانه ننشست و از امام زمانش حمایت کرد. حضرت زهرا «سلام‌الله علیها» نه به خاطر این‌که حضرت علی «ع» همسرش بود از ایشان دفاع کرد بلکه دلیل اصلی حضرت، دفاع و حمایت از امام زمانش بود. ایشان شناختی را که از امام زمانش به دست آورده بود را به افراد دیگر نیز نشان می‌داد.

وی بابیان اینکه تفکر و عمل حضرت زهرا «سلام‌الله علیها» باید جهانی شود و همه باید از آن الگوبرداری کنند تصریح کرد: تفکر و عمل حضرت زهرا «سلام‌الله علیها» باید جهانی شود وزنان در اجتماع، علم و فناوری، ورزش و هنر، اخلاق و اعتقاد و سایر امور باید درگیر شوند، چراکه ظرفیت‌های زیادی دارند و در این رفتارها و عرصه‌ها حضرت فاطمه زهرا (س) می‌تواند الگو باشد. دلیل این‌که به حضرت فاطمه زهرا (س) «سیدة النساء العالمین» و «سیّدَةُ نِساءِ أَهْلِ الجَنَّةِ فاطِمَة» می‌گویند این است که ایشان علاوه بر دعا و اهل ذکر بودن در تمام بخش‌های عملیاتی جامعه حاضر بودند.


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 214 بار