Saturday 20 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۰/۰۸/۱۵   رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه؛ پدافند غیرعامل نوعی جهاد بازدارنده در مقابل آسیب‌هاست

پدافند غیرعامل نوعی جهاد بازدارنده در مقابل آسیب‌هاست

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه گفت: پدافند غیرعامل نوعی جهاد درراه خداست که می‌تواند موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری در مقابل تهدیدات دشمن می‌شود.

ه گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام بهشتی فر رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در جمع نمازگزاران مسجد حضرت امیرالمؤمنین«ع» شهرستان بشرویه گفت: پدافند غیرعامل نوعی جهاد درراه خداست که می‌تواند موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب‌پذیری،تداوم فعالیت‌های ضروری و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه با تأکید بر اینکه سیاست‌های پدافند غیرعامل ازیک‌طرف توان دفاعی را در زمان بحران ارتقا می‌بخشد و از طرف دیگر باعث کاهش بحران و بازسازی آسیب در کمترین مدت می‌شود، افزود: دراین‌بین باید دانست که دشمن از هر ترفندی برای ایجاد بحران در جامعه استفاده می‌کند لذا اگر بخواهیم پدافند غیرعامل را فراگیر کنیم باید نگاه فرهنگی به این امر داشته باشیم.

حجت‌الاسلام بهشتی فر ضمن اشاره به اهمیت پدافند غیرعامل تصریح کرد: نگاه زیرساختی به مقوله پدافند غیرعامل نیازمند اقدامات فرهنگی است و هدف از گرامیداشت هفته پدافند غیرعامل تحقق تدابیر و فرمان‌ها مقام معظم رهبری-مد ظله العالی- درباره این موضوع است که روحانیون باید در این راستا به معرفی ضرورت‌ها، کارکردها، فعالیت‌های پدافند غیرعامل در جامعه بپردازند و دراین‌بین ظرفیت شبکه تبلیغی ظرفیتی بسیار مهم و اساسی قلمداد می‌شود.

وی در پایان نقش روحانیون در پدافند غیرعامل را ضروری دانست و تأکید کرد: در جنگ نرمی که دشمن علیه ملت شریف ما شروع کرده است به زیرساخت‌های غیر فیزیکی و باورهای دینی ما حمله شده است. اینجاست که نقش پدافند غیرعامل از طرف روحانیون، مبلغین و ائمه جماعات به‌عنوان پرتعاملی‌ترین قشر با آحاد جامعه و بدنه اجتماع خود را بیش‌ازپیش نشان می‌دهد.


پدافند غیرعامل نوعی جهاد بازدارنده در مقابل آسیب‌هاست پدافند غیرعامل نوعی جهاد بازدارنده در مقابل آسیب‌هاست

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 206 بار