Thursday 28 Mar 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۰/۰۸/۰۳   برگزاری همایش روحانیون و طلاب مقیم و غیر مقیم شهرستان بشرویه

برگزاری همایش روحانیون و طلاب مقیم و غیر مقیم شهرستان بشرویه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در همایش روحانیون و طلاب مقیم و غیر مقیم شهرستان گفت: روحانیون وظیفه و نقش مهمی در دینداری مردم دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ حجت‌الاسلام رضا بهشتی فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در همایش روحانیون و طلاب مقیم و غیر مقیم این شهرستان که در روز ولادت حضرت محمد «ص» و امام جعفرصادق «ع» در محل هیئت سادات الحسینی برگزار شد، گفت: روحانیون وظیفه و نقش مهمی در دین‌داری مردم‌دارند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نقش و جایگاه روحانیون در جامعه را مهم و اساسی برشمرد و افزود: امروز برای حفظ دستاوردهای انقلاب نظام اسلامی نیاز به مرزبانانی دارد که در کنار حفظ و حراست از آرمان‌های انقلاب در حفظ دین‌داری مردم به معنای واقعی کلمه با استفاده از علم و آگاهی تلاش کنند.

وی تلاش روحانیون گذشته را در این شهرستان ستودنی دانست و تصریح کرد: علمای سلف و گذشته ما برای حفظ دین و تبلیغ احکام الهی زحمات زیادی کشیده‌اند و امروزه دنیای استکبار کمر همت بسته و در فضای مجازی در حال بمباران فرهنگی است و جوانان ما را بیمار کرده؛ اگر می‌خواهیم انقلاب محفوظ بماند و ولایت‌فقیه در دنیا حفظ گردد و روحانیون به معنای واقعی در اذهان مردم به‌درستی وجود داشته باشد، باید ادامه‌دهنده راه و روش روحانیون وفادار به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم و درواقع میدان‌داری کنیم.

حجت‌الاسلام بهشتی فر ضمن گلایه از کمبود روحانی در بشرویه با اشاره به تعداد مساجد شهرستان گفت: در حال حاضر ۱۲۰ مسجد اعم از بزرگ و کوچک در شهرستان داریم که متأسفانه فقط در ۱۵ مسجد توسط روحانیون نماز جماعت برگزار می‌شود و بقیه مساجد فاقد روحانی است و ازآنجایی‌که اعزام روحانی غیربومی به علت مشکلات تأمین مسکن و ایاب و ذهاب مشکلاتی دارد لذا ما نمی‌توانیم به سراسر شهرستان در ایام تبلیغی روحانی و مبلغ اعزام نماییم.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی انتقاد سازنده در پیشرفت امور دینی و مذهبی و رفع نواقص در این زمینه را از سوی روحانیون و مردم را مؤثر دانسته و خاطرنشان کرد: روحانیون و مردم می‌توانند مشاورین بسیار خوبی در امر تبلیغ و رفع نواقص و مشکلات در اداره تبلیغات اسلامی باشند و ما با آغوش گرم از انتقادات سازنده و پیشنهاد‌ها استقبال می‌کنیم.

وی در پایان خواستار تشکیل و راه‌اندازی گروه جهادی تخصصی تبلیغی برای تحقق یک نهضت فرهنگی و تبلیغی باهمت روحانیون مقیم و غیر مقیم بشرویه‌ای سراسر کشور در شهرستان شد.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام معلمی، امام‌جمعه شهرستان بشرویه اظهار داشت: تمام تلاش طلاب و فضلا باید بر حفظ دستاوردها و پایه‌های اعتقادی مردم باشد و باید همه دست‌به‌دست هم بدهیم برنامه‌ریزی کنیم تا بتوانیم حداقل وضعیت موجود را حفظ کنیم.

امام‌جمعه شهرستان بشرویه از برگزاری همایش فضلا و طلاب شهرستان بشرویه ابراز خرسندی کرد و ادامه داد: شهرستان بشرویه با حضور چنین جوانان مستعد و انقلابی باید بدرخشد و از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده بشود.

وی اعتیاد، طلاق، عفاف و حجاب، فضای مجازی و عدم اقبال جوانان به مراکز مذهبی را از مسائل فرهنگی اولویت‌دار دانست و گفت: ما در شهرستان از طریق کارشناسان مربوطه مسائل فرهنگی را رصد کرده و پنج مسئله‌ی اصلی فرهنگی شهرستان را شناسایی کرده‌ایم.

حجت‌الاسلام نصیرایی نماینده مردم طبس، فردوس، بشرویه و سرایان در مجلس شورای اسلامی در این همایش به‌ضرورت نخبه پروری در حوزه‌های علمیه و توجه دقیق به مسائل روز از سوی روحانیون تأکید کرد و گفت: ارتباط قوی طلاب و روحانیون با مردم و نیز حضور مداوم آن‌ها در جامعه می‌تواند بسیاری از گره‌های موجود در مشکلات کشور را باز کند.

 


برگزاری همایش روحانیون و طلاب مقیم و غیر مقیم شهرستان بشرویه برگزاری همایش روحانیون و طلاب مقیم و غیر مقیم شهرستان بشرویه برگزاری همایش روحانیون و طلاب مقیم و غیر مقیم شهرستان بشرویه

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 280 بار