Friday 19 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۰/۰۶/۳۰   برگزاری مراسم جا ماندگان از پیاده روی اربعین در شهرستان بشرویه

برگزاری مراسم جا ماندگان از پیاده روی اربعین در شهرستان بشرویه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه گفت: مراسم پیاده روی جاماندگان اربعین حسینی با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از گلزار مطهر شهدا به سمت امامزاده‌ محمد بن اصغر«ع» برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رضا بهشتی فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در جلسه برنامه‌ریزی دهه آخر صفر که در محل حوزه علمیه ملأ عبدالله بشروی برگزار شد، گفت: مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی با حضور عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین «ع» و با رعایت کامل شیوه‌نامه‌های بهداشتی از گلزار مطهر شهدا شهر بشرویه به سمت امامزاده محمد بن اصغر «ع» روستای هوگند برگزار می‌شود.

وی گفت: همچنین به مناسبت اربعین حسینی در مساجد و اماکن مذهبی بشرویه زیارت اربعین قرائت خواهد شد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با اشاره به اینکه یک موکب مردمی شهرستان در حال خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی است، افزود: موکب حضرت امام رضا «ع» توسط مردم ولایتمدار و محب اهل‌بیت «علیهم‌السلام» در کشور عراق برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی دایر شده است.

حجت‌الاسلام بهشتی فر در خصوص مهروراره اوج گفت: مهرواره اوج طرحی است در ادامه کمک‌های مؤمنانه در زمان شیوع بیماری منحوس کرونا که در مرحله جدید خود، با حضور مؤثر روحانیون و حل مشکلات مردم با موضوع مساجد به اوج نقطه خود در همدلی و مواسات به نیازمندان منتهی می‌شود به‌گونه‌ای که امر مواسات به بهترین شکل، منجر به اتحاد بیشتر جامعه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه مسجد محلی برای پناه و کمک‌رسانی است گفت: این نقش از دوران انقلاب اسلامی وجود داشت و در دفاع مقدس پررنگ‌تر شد و در آن دوران مساجد محل بسیج و اعزام نیروها، پشتیبانی از جبهه‌ها و کمک‌رسانی به نیازمندان بود و هر فردی نیازمندی برای رفع حوائج خود به مسجد و ائمه جماعت مراجعه می‌کرد اما این نقش به‌مرور کم‌رنگ شده بود تا اینکه وضعیت ایجادشده ناشی از کرونا مجدداً این ویژگی را زنده کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی در پایان با اشاره به تأثیر بیانات گهربار مقام معظم رهبری درزمینهٔ رزمایش همدلی میان مردم و همچنین توجه به مشکلات مردم گفت: تا قبل از این بیانات می‌توان گفت تنها قشر خاصی در میدان بودند اما بافرمان رهبری تمام اقشار به‌ویژه روحانیون برای کمک‌رسانی حاضر شدند و موضوع همگانی و با طرح مهرواره اوج به پله‌های پیشرفت نهایی خود خواهد رسید.


برگزاری مراسم جا ماندگان از پیاده روی اربعین در شهرستان بشرویه

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 219 بار