Thursday 25 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۰/۰۶/۱۶   رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه: برای دومین سال متوالی فضای مجازی میزبان هیئات مذهبی به‌صورت پخش آنلاین شد

برای دومین سال متوالی فضای مجازی میزبان هیئات مذهبی به‌صورت پخش آنلاین شد

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه گفت: برای دومین سال متوالی فضای مجازی میزبان هیئات مذهبی به‌صورت پخش آنلاین شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رضا بهشتی فر رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه گفت: برای دومین سال متوالی فضای مجازی میزبان هیئات مذهبی به‌صورت پخش آنلاین در ماه محرم در این شهرستان شد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با اشاره با موج پنجم کرونا ویروس افزود: امسال هم، همچون سال گذشته هم‌زمان با موج پنجم کرونا ویروس، علاوه بر پخش مراسم عزای امام حسین «ع» در هیئات مذهبی، سخنرانی وعاظ را نیز به‌صورت مستقیم نمود و همچنین در ادامهٔ پخش مراسم‌ها و سخنرانی‌ها، تعزیه‌خوانی نیز از این بستر به نمایش گذاشته شد.
حجت‌الاسلام بهشتی فر گفت: در دهه اول و دوم محرم امسال، ۲۰ هیئت مذهبی به‌صورت لا یو برنامه خود را در آپارات، هیئت آنلاین، تکیه و تلویزیون اینترنت پخش کرده‌اند که به‌صورت میانگین هر هیئت ۱ ساعت به‌صورت زنده برنامه پخش کرده‌اند.
وی افزود: شیوع کرونا باعث شد که سال گذشته برای نخستین بار، برگزاری هیئت‌های مجازی، موردتوجه قرار گیرد، در این راستا، بسیاری از هیئت‌ها روش برگزاری خود را تغییر داده و با برگزاری مجازی مراسم‌های بزرگداشت دهه محرم تلاش کردند که ضمن بهره‌مندی مردم از عزاداری‌های این دهه، از سلامت مردم در مقابل کرونا نیز محافظت کنند.
حجت‌الاسلام بهشتی فر بابیان این مطلب که محتوای دینی و فرهنگی می‌تواند مساله اصلی فضای مجازی باشد و در آن توسعه یابد خاطرنشان کرد: رونق عزای مجازی امام حسین «ع» باعث می‌شود با ورود این هیئات اوضاع فضای مجازی متحول شده و این اتفاق منشأ خیروبرکت باشد.
وی افزود: امسال محرم، شیوع یک بیماری فراگیر متأسفانه باعث شده تعداد زیادی از مردم را از دست بدهیم و این بلایی است که در همه دنیا فراگیر شده است و دستورالعمل‌های بهداشتی چه به لحاظ شرعی چه به لحاظ قانونی امکان تجمعات عظیم و بزرگ در قالب‌های قبلی و پرشور راکمی با مشکل مواجه کرد اما عزای امام حسین و برنامه عزاداری برای او تعطیل‌بردار نیست چون جایی که اقامه عزای امام حسین «ع» می‌شود در دل افراد است نه در مکان.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی بابیان اینکه فضای مجازی فرصتی بی‌نظیر است که به فرموده رهبر معظم انقلاب-مد ظله العالی- می‌شود از آن برای رساندن کلام حق به دنیا استفاده کرد، اضافه کرد: حماسه سیدالشهدا یکی از حقیقت‌های بزرگ بارز دنیا است؛ ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و بسیاری از شعائر دیگر که در دنیا هست که می‌توان این فریاد حق‌طلبی، ایستادگی و مقاومت را از طریق فضای مجازی به تمام دنیا مخابره کرد.


برای دومین سال متوالی فضای مجازی میزبان هیئات مذهبی به‌صورت پخش آنلاین شد

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 236 بار