Thursday 28 Mar 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۰/۰۶/۱۵   فعالیتهای اداره تبلیغات اسلامی در 6 ماهه اول سال 1400

فعالیتهای اداره تبلیغات اسلامی در 6 ماهه اول سال 1400

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاینات فعالیتهای 6 ماهه اول سال 1400 در این شهرستان را تشریح کرد.

 

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان جنوبی، حجت الاسلام علی پور، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان قاینات فعالیتهای 6 ماهه اول سال 1400 در این شهرستان را تشریح کرد.

حجت الاسلام با بیان اینکه در 6 ماهه گذشته 300 مبلغ به اقصی نقاط شهرستان در مناسبت های مختلف اعم از ماه مبارک رمضان، غدیر و محرم اعزام شده اند، عنوان داشت: در حال حاضر۴۲ روحانی مستقر و طرح هجرت در شهرستان قاینات حضور دارند که ۳۲ روحانی در حوزه کاری بخش مرکزی و بخش سده هستند.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل ویروس منحوس کرونا در جاهایی که جمعیت زیاد و پروتکل های بهداشتی رعایت نمی شود از طریق فضای مجازی برنامه ها توسط روحانیون برگزار شده است.

حجت الاسلام علی پور از برگزاری مجازی دوره های قرآن خانگی در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: برنامه هایی از قبیل دوره های قرآن خانگی، دعای عرفه و ... چون در پیک بیماری بودیم در فضای مجازی برگزار شده است..

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین از حضور مبلغینی از مشهد و قم در ایام مختلف سال در شهرستان قاین خبرداد و گفت:همایش طلایه داران تبلیغ هرساله درآستانه ماه مبارک رمضان و محرم الحرام با حضور مبلغین و طلاب و روحانیون برگزار می‌شود و دراین همایش،شاخصه های زیادی از جمله جایگاه ولایت و آسیب های اجتماعی، مباحث صرفه جویی در آب و برق و مسائل روز به مبلغین یادآوری می‌شود تا در جلسات متعدد برای مردم مسائل تبیین می‌شود.

حجت الاسلام علی پور همچنین از دیدار با روحانیون و طرح یاوران تبلیغ خبر داد و افزود: در 6 ماهه اول امسال در تک تک روستاها حاظر و با همکاری حوزه علمیه جعفریه و اداره اوقاف و امور خیریه از خانواده های این عزیزان تجلیل شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین همچنین از دیدار با پیشکسوتان تبلیغ و مداحان پیشکسوت این شهرستان به مناسبت سالروز تاسیس سازمان تاسیس اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) خبر داد.

وی افزود: در حال حاضر ۷ موسسه قرآنی در شهرستان و ۱۵خانه قرآن روستایی در مراکز پرجمعیت فعالیت می‌کنند و در 6 ماهه اول امسال 80 کلاس قرآنی با موضوع قرائت سطح 1 و2 و3 و حفظ قرآن کریم در این شهرستان به صورت مجازی و در بعضی مکانها با توجه به جمعیت کم و رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت حضوری برگزار شده است

و در 6 ماهه درم سال نیز برگزاری کلاسهای آموزش قرائت قرآن کریم و حفظ و دوره های تربیت مربی قرآن کریم در این شهرستان با توجه به وضع موجود در فضای مجازی برگزار خواهد شد..

رئیس اداره تبلیغات اسلامی قاین از شناسایی 164 هیئت مذهبی و کد دار کردن هیئات مذهبی خبر داد و گفت: همچنین تاکنون 70 مداح و نوحه خوان نیز در شهرستان قاینات شناسایی شده اند

حجت‌الاسلام علی پور از ساخت ۳۲ خانه عالم روستائی به همت سازمان تبلیغات خبر داد و افزود: در حال حاظر 20 خانه عالم تجهیز و 2 خانه عالم تعمیر و اعتبار 000/000/000/2 ریالی جهت تجهیزات و تعمیرات دیگر خانه های عالم تخصیص پیداد کرده است .

وی خاطر نشان کرد: در 6 ماهه اول  امسال و به دلیل ویروس منحوس کرونا طرح مواسات و کمک مومنانه توسط اداره تبلیغات اسلامی  شهرستان در قالب 1000 بسته غذایی ( شامل 10 کیلو برنج، روغن، قند و رب گوجه فرنگی)  به ارزش 000/000/000/3 ریال بین نیازمندان توزیع شده است


بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی قاین
بازدید : 235 بار