Thursday 28 Mar 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۰/۰۶/۰۴   برگزاری روضه های خانگی در شهرستان درمیان

برگزاری روضه های خانگی در شهرستان درمیان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درمیان از برگزاری روضه های خانگی در شهرستان درمیان با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمد هادی نودهی، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان درمیان گفت: با وجود برگزاری شعائر آئینی در هیئات مذهبی و دسته های عزاداری به ‌ویژه در دهه اول محرم الحرام، توجه و رونق بخشیدن به روضه های خانگی امری اجتناب ناپذیر است که باید برای محرم و صفر برنامه ریزی داشت. تا با شکوه و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی روضه های خانگی برگزار شود.

وی در ادامه با اشاره به سفارش اهل بیت (ع) و بزرگان دین مبنی بر برگزاری روضه های خانگی و اثرات آن در زندگی انسان مسلمان، افزود: اصل برگزاری اینگونه مراسم در منزل و توجه اهل خانه به شعائر دینی و مذهبی و برگزاری روضه های خانگی باعث تقویت مبانی اعتقادی و دینی در تک تک اعضای خانواده خواهد شد و اینگونه توجهات به روضه های خانگی در خانواده، الگوی سبک زندگی اسلامی است.

حجت‌الاسلام نودهی افزود: هیات های مذهبی را مروج گفتمان عاشورایی حضرت سیدالشهداء (ع) دانست و خاطر نشان کرد: هیئات مذهبی شهرستان درمیان در این شرایط شیوع ویروس ( کووید۱۹) عزاداری های را تعطیل نکردند و با رعایت دستور العمل های بهداشتی برگزار نمودند، که این نشانه اهمیت عزاداری برای حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) در ماه محرم الحرام است. که با ادامه این عزاداری ها در برپایی روضه های خانگی می توان این فرهنگ را زنده نگه داشت.


برگزاری روضه های خانگی در شهرستان درمیان برگزاری روضه های خانگی در شهرستان درمیان

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی درمیان
بازدید : 232 بار