Friday 29 Mar 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۰/۰۵/۲۰   در دهه اول ماه محرم انجام می‌شود؛ برپایی ۱۵ موکب حسینی در شهرستان بشرویه

برپایی ۱۵ موکب حسینی در شهرستان بشرویه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه گفت: علاوه بر برپایی 15 موکب حسینی، تعداد 40 مبلغ بومی و غیربومی جهت تبلیغ برنامه‌های دینی در سطح شهرستان و روستاهای بشرویه حضور دارند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رضا بهشتی فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه بابیان اینکه ۱۵ موکب حسینی در سطح شهرستان بشرویه طی دهه اول محرم برپا می‌شود، گفت: ۴۰ مبلغ بومی و غیربومی جهت تبلیغ برنامه‌های دینی در سطح شهر بشرویه و روستاهای این شهرستان در ماه محرم حضور دارند.

حجت‌الاسلام بهشتی فر اظهار داشت: شهرستان بشرویه یک شهرستان مذهبی است و از چند روز گذشته به استقبال ماه محرم رفته است.

رئیس تبلیغات اسلامی بشرویه در ادامه بیان کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا مثل سال گذشته مقررشده است تا مراسم مذهبی ماه محرم در صحن مدارس، مصلای نماز جمعه و شهدای گمنام این شهرستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ موکب حسینی در سطح شهرستان بشرویه طی دهه اول محرم برپا می‌شود، افزود: این موکب‌ها بحث پخش مداحی و سخنرانی‌های حسینی را بر عهده خواهند داشت و ۲ موکب نیز به‌عنوان ایستگاه سلامت به پخش ماسک و مواد ضدعفونی خواهند پرداخت.

حجت‌الاسلام بهشتی فر بابیان اینکه امسال بحث روضه‌های محله به محله اجرا می‌شود، ادامه داد: امسال با کمک کانون مداحان و گروه‌های جهادی برنامه‌ای برای تجلیل از خانواده‌های شهدا و پیر غلامان حسینی این شهرستان برگزار خواهد شد.

رئیس تبلیغات اسلامی بشرویه در خصوص برپایی حسینیه کودک گفت: در این حسینیه توسط مربیان و طلبه‌های خواهر و برادر اجرای برنامه‌های ویژه محرم شامل قصه، شعر، نقاشی و غیره برای کودکان در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی به بحث اعزام مبلغین طی ماه محرم اشاره کرد و افزود: ۴۰ مبلغ بومی و غیربومی جهت تبلیغ برنامه‌های دینی در سطح شهر بشرویه و روستاهای این شهرستان حضور خواهند داشت.

حجت‌الاسلام بهشتی فر بیان کرد: ۴۵ هیئت مذهبی در شهرستان بشرویه اقدام به برگزاری مراسم عزاداری حسینی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و در فضای بازخواهند کرد.

رئیس تبلیغات اسلامی بشرویه در پایان گفت: بحث راه‌اندازی کاروان خودرویی، تلاوت قرآن کریم و اطعام عزاداران به‌صورت بیرون بر و ماشین‌نویسی نیز از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته‌شده برای ماه محرم است.


برپایی ۱۵ موکب حسینی در شهرستان بشرویه

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 238 بار