Saturday 27 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۰/۰۵/۱۹   در همایش تبیین عملیات محرم عنوان شد؛ هیچ چیزی مانع فعالیت هیئات مذهبی در محرم نخواهد بود

هیچ چیزی مانع فعالیت هیئات مذهبی در محرم نخواهد بود

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در همایش تبیین عملیات محرم گفت: هیچ چیزی مانع فعالیت‌های هیئات مذهبی نخواهد بود اما باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی موردتوجه جدی هیئات باشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی؛ حجت‌الاسلام احمد رضایی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی در همایش تبیین عملیات محرم که در محل هیئت صاحب‌الزمانی«عج» بشرویه برگزار شد گفت: هیچ رنگ‌بندی‌ خاصی مانع فعالیت‌های هیئات مذهبی در ماه محرم نخواهد بود اما باید رعایت پروتکل‌های بهداشتی موردتوجه جدی هیئات باشد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی بابیان این مطلب که راه نجات مردم از طوفان‌ها و بلایای سهمگین سوارشدن بر کشتی نجات ائمه اطهار (ع) است افزود: اگر شدت بلاهای زمینی و آسمانی، مادی و معنوی، به حد طوفان نوح نیز باشد، بی‌تردید کسانی که سوار کشتی ولی خدا شده‌اند، به امر و دستور الهی مصون مانده و نجات می‌یابند، پس ائمه اطهار (ع) برای بشریت که همیشه در معرض طوفان‌ها و سیلاب‌های نابودکننده قرار دارند، نقش کشتی نجات رادارند.

حجت‌الاسلام رضایی ضمن اشاره به برنامه‌های ماه محرم افزود: محور کار ما در دو بخش تعظیم شعائر اسلامی و مسئولیت اجتماعی خواهد بود و در بخش تعظیم شعائر اسلامی موضوع سیاه‌پوش کردن اماکن مختلف و در حوزه مسئولیت اجتماعی رفع مشکلات قشر نیازمند و محروم همانند گذشته مدنظر هیئات مذهبی خواهد بود.

وی بابیان این مطلب که ما امسال ایستگاه صلواتی در محرم و صفر نخواهیم داشت، تصریح کرد: به‌منظور سلامت مردم در نظر داریم با برپایی ایستگاه‌های سلامت در هر هیئت، توزیع اقلام بهداشتی را با پخش صوت مناسب از این ایستگاه‌ها داشته باشیم.

حجت‌الاسلام رضایی شور و شعور حسینی را لازمه یکدیگر دانسته و خاطرنشان کرد: یکی از علامت‌های مؤمن داشتن حب و عشق به امام حسین (ع) است و شور حسینی در کنار شعور حسینی باشد ثمره فراوانی دارد و می‌توان گفت اهداف عزاداری واقعی انجام شده است و باید در کنار شور حسینی، شعور حسینی را تقویت کرد.

وی بابیان اینکه فضای مجازی نیز یکی از بسترهای تبلیغ در ماه محرم خواهد بود، گفت: در این ماه عظیم ترویج سبک زندگی اسلامی توسط مبلغین را نیز خواهیم داشت و در فضای مجازی نیز هشتک نسل حسینی و ایران مشکی پوش به‌صورت جدی پیگیری می‌شود.


هیچ چیزی مانع فعالیت هیئات مذهبی در محرم نخواهد بود هیچ چیزی مانع فعالیت هیئات مذهبی در محرم نخواهد بود

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 239 بار