Friday 19 Apr 2024

جستجو

بدون دسته بندی ۱۴۰۰/۰۵/۱۳   رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه؛ روز مباهله تنها راه نجات بشریت با اطاعت از ثقلین است

روز مباهله تنها راه نجات بشریت با اطاعت از ثقلین است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه گفت: روز مباهله نشان دهنده تنها راه نجات بشریت بوده که اطاعت از ثقلین است.

به گزارش روابط عمومی اداره تبیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رضا بهشتی فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در مراسم جشنی که به مناسبت عید مباهله در مسجد‌امیرالمؤمنین «ع» برگزار شد گفت: روز مباهله نشان دهندهٔ تنها راه نجات بشریت بوده که اطاعت از ثقلین است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بشرویه با اشاره به اهمیت مباهله افزود: مباهله نشانگر دیدگاه اسلام در زمینه آزادی‌اندیشه و اعتقاد دینی، توجه به خانواده به‌ویژه فرزند دختر و یک مسأله اساسی در تقویت دین اسلام است.

حجت‌الاسلام بهشتی فر گفت: بیست و چهارم ذی الحجه روز مُباهله نامگذاری شد تا نشانه‌ای بر حقیقت ولایت حضرت علی «ع» و فرزندان به حقش است و در حقیقت مباهله باعث شد تا رسول مکرم اسلام عملاً اهل بیت «علیهم السلام» را به همه جامعه اسلامی معرفی کند.

وی با اشاره به آیه شصت و یکم سوره آل‌عمران که در جریان مباهله پیامبر با مسیحیان نجران نازل‌شده و مشهور به آیه «مباهله» است اظهار داشت این آیه از روشن‌ترین دلایل قرآنی بر فضیلت اهل‌بیت عصمت و طهارت و به‌ویژه‌امیر مؤمنان علی بن ابیطالب (ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه واقعه تاریخی و مفاد آیه مباهله یک درس بزرگ اجتماعی برای ما دارد خاطرنشان کرد: این آیه نشانه و معیار مجاهدان و مبارزان در راه حق است که تا پای جان در راه خدا استقامت میورزند و پیامبر (ص) به مسیحیان نجران پیشنهاد داد نفرین کنیم تا گروهی که حق نیست از بین برود. کسی که اعتقاد دارد در راه حق قدم برمی‌دارد و امتی که در حق قیام کرده و بر حق استقامت ورزیده از هیچ خطری و هیچ تهدیدی تا پای جان نمی‌هراسد و استقامت می‌کند و این درسی است که جامعه امروز ما به آن نیازمند است.


روز مباهله تنها راه نجات بشریت با اطاعت از ثقلین است روز مباهله تنها راه نجات بشریت با اطاعت از ثقلین است

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 237 بار