Friday 26 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۰/۰۵/۰۵   برگزاری جشن محوری دهه ولایت و امامت در بشرویه

برگزاری جشن محوری دهه ولایت و امامت در بشرویه

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در جشن محوری دهه ولایت و امامت گفت: زیارت غدیریه امام هادی «ع» یک دوره کامل علی شناسی است.

به گزارش روابط عمومی اداره تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رضا بهشتی‌فر، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه در مراسم جشن دهه ولایت و امامت که در محل مسجد امیر المومنین (ع) این شهرستان برگزار شد، گفت: زیارت غدیریه یکی اززیباترین زیارتهای امیرالمومنین ع است که توسط امام هادی ع بیان شده ودرواقع یک دوره کامل امیرالمومنین شناسی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه گفت: زیارت غدیریه مجموعه کاملی از مناقب وفضائل حضرت علی ع با استناد به آیات و روایات متعدد است که به حق می توان عنوان امیرالمومنین شناسی را برآن نهاد.

حجت‌الاسلام بهشتی‌فر خاطرنشان کرد: مرحوم شیخ عباس قمی (ره) درکتاب مفاتیح الجنان درباب زیارت امیرالمومنین (ع) می‌فرماید؛ به سندهای معتبر نقل شده که امام هادی (ع) حضرت امیرالمومنین را با این زیارت در روز غدیر زیارت کرده است.

وی ادامه داد: امام هادی (ع) نزدیک ۵۰ آیه قرآن را در زیارت غدیریه بیان می‌کند و در این زیارت یک دوره ازفضائل و مناقب امیرالمومنین و تاریخ حیات امیرالمؤمنین (ع) را از زبان امام معصوم می‌شنویم. در این زیارت به حضور امام علی (ع) در جنگ‌ها، دلایل حقانیت امیرالمؤمنین، واقعه غدیر، ولایت حضرت علی (ع)، وقایع بعد از رحلت پیامبر تا شهادت امیرالمؤمنین (ع)، جنگ‌های سه‌گانه در زمان امیرالمؤمنین، غصب فدک، غصب حکومت و شهادت امام حسین (ع) آورده شده است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه افزود: در زیارت غدیریه امیرالمؤمنین (ع) مانند زیارت جامعه کبیره تعابیر بسیار والایی بیان‌شده که تا قبل از امام دهم (ع) به دلیل دشمنی زیادی که با امام علی (ع) وجود داشت ائمه (علیهم‌السلام) نمی‌توانستند امیرالمؤمنین (ع) را این‌گونه معرفی کنند، اما امام علی النقی (ع) از این فرصت نیز استفاده کردند و شخصیت بزرگ امام علی (ع) را برای شیعیان معرفی کردند و بنابراین می‌توان گفت زیارت غدیریه امام دهم شیعیان، شناسنامه شیعه است.


برگزاری جشن محوری دهه ولایت و امامت در بشرویه برگزاری جشن محوری دهه ولایت و امامت در بشرویه

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 255 بار