Thursday 18 Apr 2024

جستجو

فرهنگی ۱۴۰۰/۰۵/۰۴   یکی از عوامل اصلی برای انس با نهج البلاغه مطالعه مستمر وحفظ آن است

یکی از عوامل اصلی برای انس با نهج البلاغه مطالعه مستمر وحفظ آن است

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت:یکی از عوامل اصلی برای انس با نهج البلاغه مطالعه وبرگزاری دوره های مستمر وحفظ آن است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام رضا بهشتی فر رئیس اداره تبلیغات اسلامی در مراسم تجلیل از حافظین حکمت‌های نهج‌البلاغه که در محل مسجد حضرت امیرالمؤمنین «ع» شهرستان بشرویه برگزار شد گفت: یکی از عوامل اصلی در افزایش ارتباط با فرمایشات امام علی (ع) در نهج‌البلاغه، برگزاری مستمر و مداوم دوره‌ها کلاس‌های آموزشی اقدامات فرهنگی و تبلیغی است.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه با اشاره به اینکه نهج‌البلاغه مستقیماً با فطرت انسانی کار دارد افزود: نهج‌البلاغه کتاب زندگی انسان و کتابی است برای انسانیت و رشد انسان، همه ما به‌ویژه کسانی که در فراگرفتن نهج‌البلاغه اقدام می‌کنند باید بارها و بارها نهج‌البلاغه را مطالعه کنند و به آن مقید باشند، این مایه بدبختی است که گنجینه ارزشمند نهج‌البلاغه را نادیده بگیریم و از آن ساده بگذریم.
وی توفیق قرار داشتن در محضر نهج‌البلاغه را بسیار بزرگ و ارزشمند برشمرد و اظهار کرد: باید مقید باشیم هرچه یاد گرفتیم به دیگران هم یاد بدهیم و به آن پایبند باشیم.
حجت‌الاسلام بهشتی فر با اشاره به اهمیت معرفت نسبت به قرآن و نهج‌البلاغه، گفت: وقتی انسان به چیزی معرفت پیدا کند و ارزش آن را دریابد، مجذوب و شیفته می‌شود و هنگامی‌که شیفته و عاشق شد روی آن تمرکز پیدا می‌کند، به این معنا که فکرهای حاشیه‌ای و حدیث نفس‌های وارداتی و موسمی کمرنگ می‌شود و ذهن او حالت ذره‌بینی پیدا می‌کند.
گفتنی است در پایان مراسم از سه نفر از حافظین حکمت‌های نهج‌البلاغه خانه قرآن مکتب الزهرا «س» تجلیل شد.


یکی از عوامل اصلی برای انس با نهج البلاغه مطالعه مستمر وحفظ آن است یکی از عوامل اصلی برای انس با نهج البلاغه مطالعه مستمر وحفظ آن است

بازگشت
اداره تبلیغات اسلامی بشرویه
بازدید : 602 بار